Tema djur: Oskar löste ett mysterium

 

2013-03-29 21.56.27

Första kvällen när jag kom själv till Koh Lanta från Koh Lipe, till tjejernas hus och stod i köket som har bara glasväggar (huset ett riktigt lyxigt designat hus. Som jag sedan kommer att beskriva)så såg jag något komma hoppande vågrätt över glaset. En groda. Sugproppar till tår. Där satt den länge.

2013-03-17 08.10.22

Dagen därpå såg jag detta. Så sött att bära barnet på ryggen tänkte jag. Men vad jag inte förstod då var att detta mina vänner var en parning!  Det sa Oskar direkt när han såg bilden. Hanen är mycket mindre än honan.

2013-03-17 15.25.15 - kopia

Dagen därpå fanns denna skumboll och ingen visste vad det var. Det visade sig att där samlades de blivande grodorna och poppade upp en ny nästan varje dag. Vi trodde nog det var samma groda men de var olika stora/små kan man väl säga.

2013-03-16 16.08.51 - kopia 

Vilket inte var så konstigt eftersom det kan finnas upp till 300 små grodor i en skumboll

2013-03-18 23.19.39 - kopia

En modig kille tror jag. Lite dålig kvalité på bilderna men de visade sig bara när skymningen föll

2013-03-29 21.39.07

En kväll när jag skulle hämta min bikini bh för det traditionella poolbadet satt den där och tittade på mig precis som den tänkte vad ska du med den till! Söt som bara den! Det blev en annan topp till badet!

 2013-03-17 17.14.32 - kopia

Ja sedan var det ju ödlor lite överallt. Störde inte alls. Inte ens Ewy som var rädd för alla kryp.

2013-03-27 13.02.22

Den här var betydligt större ca en meter. Förra gången när jag var här på Koh Rok var det en på tre meter! Den var stor den och inte vågade sig man så nära den heller. Dom slår med stjärten om de blir irriterade.

r2013-03-27 07.40.12

Testade också min undervattenskamera när jag snorklade. Fungerade ett tag, sedan måste den ändå ha varit otät. Men vilken värld att beskåda! Och så nära.

2013-03-15 16.26.58

Ja sedan fanns det ju jättesöta hundar som fanns runt omkring. Med var aldrig påstridiga. På alla stod det SV på låret. Vilket inte betydde Sverige utan att de var veterinärbesiktade. Det här killen är från Koh Lipe. Kom och låg en stund bredvid mig när jag satt ute i den varma mörka kvällen. Sedan fanns det ju andra djur som jag helst inte nämner. Såg dom inte heller. Men dom fanns där!

2013-03-22 11.56.54

Oj , höll på glömma mina favoriter som fanns lite överallt! Älskar våra släktingar!

2013-03-23 10.38.26

Ja, sedan stannade vi och fotade elefanter, men rida på dom, nej!

Ja nog har jag sett mycket djur under den här resan, det ser jag nu.

Fortsätt och följ mig det blir lite olika teman, boende,bad, stränder, middagar och inte minst vilka fina människor jag fått umgås med

Kommentarer

  1. Härliga bilder du lagt ut. Jag googlade genast om din groda
    http://www.nordensark.se/asiatisk-skumbogroda/
    Ser fram emot fler bilder
    Kram
    Gun

    SvaraRadera
  2. Det var kul att se, Karin. Ska bli kul att se dina andra bilder också.

    SvaraRadera
  3. Jaha, sa det var skumgrodor vi hade pa uteplatsen. Later nastan lite gott :)

    Lill-Asa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala