En bra start

 

PICT0164

En bra start på dagen är min favoritfrukost. Direkt jag vaknar tänker jag på frukost, banan, nektarin, vaniljyoghurt, Brain flakes, knäckemackor med en kopp kaffe. Sedan kan dagen börja!

PICT0159

Man kan inte låta bli att fota när naturen är så vacker!

20131004_182728

Dagarna rullar på och tiden går så fort. På fredagen var jag hemma hos Irene på mat. Trevligt som vanligt, vi har alltid mycket att prata om. Vi tittade också på Idol innan jag vände hem till Stureby.

20131005_143824

När jag kom hem hade Therese kastat in en biljett till Älvsjömässan. Det var företagarmässa, BaraBarn, hem och villa och chokladmässa. Jag lyssnade på ett par föreläsningar och gick sedan vidare till barabarn mässan. Gick runt och pratade med lite folk som jag skulle kunna ha nytta av när det gäller skivan.

20131005_165432

Ja, sedan blev det hem o villa som inte imponerade alls. Däremot var jag imponerad av chokladmässan. Jisses så mycket godsaker!

PICT0166

Eftersom jag skulle få middagsgäster på söndagen så inhandlade jag lite godsaker

PICT0169

Blir så arg på mig själv ibland. Jag glömmer många gånger att fota när jag har trevligt. Kilis och Eva var här! Äntligen blev det av! Men inte ett foto!! Vi har sagt så många gånger att de ska komma. Men det har av olika anledningar inte blivit av. Men nu så! Så himla mysigt. Vi har massor att prata om. De hade den här himmelskt goda dressingen med sig.

Kilis som jag känt sedan han var tonåring och som nästa år fyller femtio. Tanken svindlar! Var tog dom åren vägen? Mycket har ju hänt förstås. Bland annat åtta barnbarn varav han är skyldig till tre! Och de är vuxna alla.Timmarna gick så väldigt fort. Vi pratade mycket gamla vänner och bekanta. Men vi pratade även Thailand eftersom jag ska få tillgång till deras lägenhet när jag är i Thailand i februari. Apropå det så är nästan alla biljetter och boende bokat. Även resan hem från Australien. Kommer hem till Sverige 1 april lagom till våren.

PICT0172 

Måndagen vaknar jag utan klockan. Vilket jag numera gör för det mesta eftersom jag inte jobbar så mycket. Otroligt skönt! Min kropp vill gärna ha en halvtimme i sängen innan jag är redo att kliva upp. Så på måndag åt jag min favoritfrukost och tittade på nyhetsmorgon och Malou efter tio. Sedan lunch och rundan runt Sicklasjön som är så obeskrivligt vacker.

PICT0173

Min badbrygga som idag inte lockade till bad. Baden sparar jag till Koh Jum i början på februari. Oj vad jag längtar!

Kommentarer

  1. Åh så gott med svensk frulle. Mysigt med Kilis och Eva på middag. Kan tänka mig att ni hade mycket att prata om.

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera
  2. Vilken färg glad frukost, den kunde konkurrera med det vackra höst trädet :) Ja den där choklad mässan var det kanske bra att jag missade :) Min 4:3 diet funkar hitintills bra :)
    Kram
    Gun

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala