50% och lite annat

 

2013-10-19 13.19.53

Helgen som var var det jobbarhelg. Vilken tur att man har ett arbete man trivs med. 16 söta bebisar och deras familjen kom på drop in.

2013-10-18 10.59.17

Ja eftersom jag nu arbetar bara 50% så blir det ju mycket dagar hemma. Vad gör jag då? Jag har svårt med att hitta on/of knappen, kan man väl säga. Har inte hittat den än. Så vad gör jag? Städar, organiserar i skåp och lådor, det är vad jag gör. Jag önskar jag kunde bara sitta ner utan att göra något särskilt. Beundrar dom som kan det.Tills jag hittar knappen så städar jag väl vidare.

2013-10-20 19.02.24

Mina fina grannar har ni ju blivit bekanta med innan. I måndags  kom Gunnar och frågade om jag ville han skulle byta däck på bilen. Om jag ville!!

Jag vill inte hela tiden hålla på att fråga barn och vänner om hjälp dom gånger jag behöver. Så när han frågar blir jag ju så glad. Han lämnade tillbaka bilen efter någon timme. Då hade han också kollat olja och bromsar.

2013-10-20 19.44.32

För att visa hur mycket jag uppskattar hjälpen så var en middag det minsta jag kunde göra. Som ni ser är det full fart på alla utom Biffen, han tar det lugnt.

2013-10-20 19.02.52

Snabbt går det numera när Ragna tar sig fram.

20131021_175317

Ibland blir man sugen på vissa maträtter. Så här såg en middag ut i veckan.

PostkodLingo är en ordlek där ett par har chans att vinna 50 000 kronor i varje program.

För två veckor sedan fick jag frågan om jag ville medverka i Postkod  Lingo. En typ av ord tävling kan man väl säga som går i fyrans kanal . Så imorgon ska inspelningen ske hela eftermiddagen. Kul!  Helen Andersson och jag är ett lag, i det andra laget är det två yngre killar . När programmet visas vet jag inte än. Trodde att det var direkt i morgon men det var fel. Man blir sminkad och ska ha med sig två ombyten kläder.

Ha det gott

Kommentarer

  1. Oh vad spännande med inspelning!
    Berätta när det sänds så au vi kan kolla!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala