Höstligt

 

PICT0177

Lördagen tillbringade jag i Grödby. Där träffade vi på den här snyggingen som studerade oss. Undrar vad dom tänker?

2013-10-08 12.01.21

Egentligen började veckan med att jag blev bjuden på lunch i Farsta hos Helen.  En del av pensionärs livet är att man kan festa till lite fast det är en vanlig tisdag. Låter inte så tokigt faktiskt. Så det är väl som vanligt att det blir vad man gör det till.

Veckorna går så himla fort. Kanske bara för jag så sällan jobbar! Vet inte, trodde nog att det skulle vara tvärtom. Har jobbat torsdag och fredag. Inte lång tid kvar att jobba nu. Samtidigt som jag räknar dagar tills jag ska åka till både Thailand och Australien, så ska jag också släppa taget om jobbet. Ja livet är kan verkligen vara både glatt och vemodigt på samma gång.

PICT0179

Gun och jag power walkade runt i Grödby. Så vackert med alla dessa färger

PICT0181

Sedan åkte jag till Segersäng och hämtade Lynn som kom med pendeln. Stor tjej. Går redan i fjärde klass. Som sagt var, var tar tiden vägen?

20131012_120645

Mormor och Lynn

PICT0186

Jag och Ebba snuttan.

Grödby har fått sitt första café. Mycket gott fanns det. Inte bara godis, Gun köpte sig en snygg datorväska på cafét.

PICT0189

Jag hade med mig varsin liten påse med nagellack som inte bara uppskattades av de minsta tjejerna.

PICT0194PICT0191

Här visar dom upp sina nylackade naglar

20131013_122533

20131013_125015

Söndag tillbringade jag några timmar i skogen. Lite trattisar hittade jag. Härligt!Det är nog hela konceptet jag gillar. Skogen, lukten av skogen, det är tyst och lugnt och idag när det var soligt, att få sitta på en stubbe i solen och fika. Nu ska jag jobba måndag och tisdag. Sedan ledig tre dagar igen.

Njut och ha roligt är mitt koncept

Kommentarer

  1. Fina höstfoton!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Ja jösses vad stor tjej Lynn har blivit. Jättefina höstbilder. Kul att Grödby har fått ett eget litet café

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala