Ibland blir det inte som man tänkt

7074634790

Sista veckan har mina planer och aktiviteter inte gått min väg. Det blir ju bra ändå men bland annat hade jag sett fram emot att få träffa lilla Chilli. Men tyvärr så kunde de inte komma i tisdags. De ska komma nästa vecka istället. Så den som väntar på något gott……

20130930_152159

Jag har länge längtat ut i skogen. Så i måndags när jag var ledig tog jag bilen och körde ut i naturen för att se om det fanns någon svamp. Och det gjorde det. Inte mycket men ändå. Jag har ju under de sista tjugo åren haft åtminstone en låda full med svamp i frysen. Därför har jag så svårt att gå till affären och köpa sådant som finns gratis i skogen.

20130930_153823

Samtidigt ar jag ju så rädd att gå vilse eftersom jag saknar orienteringsförmåga. Så jag kan bara gå så nära någon väg så att jag kan höra trafiken. Men jag testade GPS i mobilen och det verkar fungera.

20130930_164726

Ja det blev lite trattisar, soppar, taggsvamp och några små röksvampar. Man plocka röksvamp om dom är fasta och fina. Egentligen är det bästa blandningen. Nu är jag ledig en vecka så det ska bli mer skogs luffande. Skulle åkt till Göteborg men det blev ändrat så den blir i november istället. I dag har jag varit och fått fina naglar. Hon är ett sådant proffs. Förut har jag fått gått var tredje vecka men nu är de fortfarande snygga efter fem veckor. Det betyder så mycket med snygga händer tycker jag. Sedan gick jag hem från Södermalm.

Jag går nu på jämnviktsveckor på WW. Och det fungerar. Jag pendlar 1 – 2 kg upp och ner. Skönt!

Ha det gott

Kommentarer

  1. Då håller vi tummarna för att du får träffa Chilli nästa vecka. Hoppas du får mer skogstid och ännu mer svamp.

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag ska ut i skogen i morgon, hoppas på höstisar :)
    Gun

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala