Glögg och annat trevligt!

 
 
 
 
 
Nu är det glöggtider. Jag prövade den nya och blev nog mest imponerad av flaskan än om innehållet. Det var väl inte så stora fel men lite för dålig glöddkrydda för min smak. 
 
 
Underbara glögg gäster var är och hade med sig fantastiskt vackra amaryllisar, doftljus och en jättefin kökshandduk
 
 
 Jag har också haft besök av en liten tomte.
 
 
 
 
 
Elsa är med sin husse på jobbet. Men ibland får hon stanna på kontoret. Åh, det är så synd om mig ser det ut som hon tänker
 
 
I tisdags hade jag en date med Åsa Jansson. Vi jobbade hela 80-talet tillsammans och har delat både glädje och sorg. Tyvärr träffas vi väldigt sällan numera, men när vi träffas så har vi alltid mycket att prata om. Vi började med lunch i Gamla stan.
 
 
Vi gick sedan vidare till Drottninggatan och på Salt hittade jag dessa.Åsa fick vara smakråd när det skulle inhandlas en nyårs klänning
. Det blev två, på rean. Den puderfärgade hade kostat 500 kr, på rean 250 men det fattades två tre pärlor (som jag nu sytt dit) fick jag för 150 kr. Den svarta kostade också 250 kr. Rena rånet kändes det som. Så totalt fick jag två festklänningar till nyår (dans två kvällar.)
 
 
Innan vi skildes åt blev det ett glas rött  på kulturhusets takvåning. Sedan knallade jag runt lite, handlade lite julklappar. 
 

Kändes väldigt konstigt att vara nästan ensam på Västerlånggatan där man annars får knö sig fram. Om ni tycker min blogg, bilder och text hamnar lite konstigt ibland så är det helt rätt. Förbaskat också!
 
 
 
Vad tycks om mina snygga kängor? Älskar dom!
 
 
Fick för mig att jag skulle laga Bigos. När jag var i Krakow för Bigos mest för att det var så förbaskat kallt, -27 grader.
 
Ja mina vänner nu ska jag titta på Så ska det låta, med nya programledaren Kalle Moreus
 
Tjingeling


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala