Tar det lugnt!

 
Ja, lite så här känns det!
 
 
Det gäller att inte stressa, eller hur? Jag har nog aldrig stressat så lite som i år. Faktiskt inte alls! Så skönt! Igår var jag på jullunch på Södra BB. Det var vår thailänska städerska som hade gjort thaimat. Satan i gatan så gott! Sedan fortsatte jag ut på stan strosande och  köpte mina julklappar och presenter. Det blir mindre och mindre paket ju större barnbarnen blir. Bra för plånboken om inte annat! Sedan kände jag för ett glas vin på Monks på Munktorget (ja det blir bara ett när det kostar 75 kr för en liten skvätt, 18 cl). Men man betalar väl lite för stämningen och känslan. Jag hade stämt träff med Irene som mötte upp. Vi satt och pratade ett par timmar innan jag vände hemåt! Livskvalitet! Jag är en väldigt priviligierad person.

 
Tidigare hade jag lovat bjuda grannen på middag. Så i dagarna tre lagades det Bigos. Vilket Ragna tyckte var väldigt gott 

 
Nog är det väl konstigt julväder! Vårlökarna tittar upp och julrosen blommar i rabatten!

.
Och för det mesta runt +5 och grått. Men solen visade sig i torsdags morse så då får man passa på och ut och röra sig


 
Ännu lite fint utanför porten.
 
 
Från måndag har jag tio (10) arbetsdagar kvar och tre veckor kvar att arbeta på SÖS.
Nu börjar jag räkna ner!
Konstig känsla!
 
Stanna upp och njut en liten stund. För det är du värd!!
 
 
 

Kommentarer

  1. Gräsmattorna ser ju till och med fortfarande gröna ut! Åh så skönt att ha nedräkning!

    Kram kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala