Tiden

 
 
 
1 advent och vi får tända det första ljuset. Och ljus kan vi behöva. Det är mörkt när man vaknar och när man kommer hem. Det känns väldigt motigt att ge sig ut och motionera i mörkret när man kommer hem. Så nu måste jag ta mig i kragen och motionera alla lediga dagar.
 
 
Ja nu är det den tiden. Men nog är vädret konstigt. Den ena dagen
 + 7 grader varmt, nästa dag håller man på frysa skiten ur sig. Bilen ser ut som en igloo. Skrapa is så händerna är alldeles iskalla. 
 
 
Och granen har kommit upp på SÖS den här veckan. En del tycker den ser tråkig ut. Men jag tycker den är fin jag. Ja det har varit jobbar helg igen! Inte så många kvar! Sedan kan jag välja när jag vill jobba. Fint och skönt! Nu rusar veckorna iväg och det är inte många veckor kvar innan tiden som anställd är över. Mycket konstig känsla. Men nu fokuserar jag på att få åka till Arlanda och lyfta och landa i solen och värmen. Ska bli så himla skönt.
 
 
 
Sofi har fått nytt jobb och ville öva lite på mig och demonstrerade mattvättare/dammsugare. Och på ett litet kick var ryamattan ren och fin och luktade gott. 


Söndag på jobbet och jag får ett mess och blir bjuden på middag och glögg av mina goa grannar. Må dom aldrig flytta.
 
 
Tora tyckte vi skulle tomta lite. Jag väljer bilden på Gunnar med luvan. På mig blev det en närbild rakt nerifrån. Ja ni förstår
 
Fortsatt trevlig advent

Kommentarer

  1. Jag tycker också granen är fin! Ja jösses vilka grannar du har, guld värda! När är det du åker nu igen?

    SvaraRadera
  2. Slutar jobba den 15 januari och åker 30 januari. Men det känns kort eftersom jag jobbar så lite

    SvaraRadera
  3. Må DU aldrig flytta, Karin! Kram! :-D

    SvaraRadera
  4. Ja ljus ja. Det får ju jag som är ute om dagarna men jag längtar till tok varmt väder :)
    Ja du har fina grannar :) Super mysigt
    Kram
    Gun

    SvaraRadera
  5. Ja med de där grannarna får du nog alltid bo kvar där. Sedan att du bor i ett mysigt område är väl heller inte störande :)

    Jag tog en lång Powerwalk efter jobbet i tisdags, men bara för att solfan lyste så jag inte kunde se på tv :). Nackdelen är att man inte får så mycket julkänsla förrän det har blivit mörkt.

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala