Sköna och mysiga juldagar

 
 
Julen förknippas ju jämt med mat och mys. Precis så var julen i år.
 
 
 
Julafton skulle jag jobbat men jag blev ledig eftersom vi höll stängt både julafton och juldagen. Julafton sov jag länge och gjorde mig iordning och for till Grödby.
 
Fikade och umgicks med Gun och resten av hennes stora familj.

 
Dom här charmknuttarna var också där, Isak och Erik. Bakom dom syns André.

 
Åkte sedan vidare till Södertälje där det fanns mer snygga killar! Lukas vågar sig på ett försiktigt leende och det är inte alltid han gör det:-)

 
Det blev en lugn och stilla julafton med mycket god mat, dryck och trevligt sällskap. Här väntar vi på Kalle och hans vänner. Lukas som för tillfället är lite handikappad.


 Vilket inte hindrar honom särskilt mycket, i köket i alla fall. Snitsade till prinskorven gjorde han bra:-) Magnus även han i köket denna kväll! Vi slutade kvällen med Triss dragning som ännu fortsätter och ett parti poker innan jag, Lukas, Axel och Isabell begav oss till Lindåsvägen och dök till sängs. Då var klockan halv tolv och jag somnade väldigt nöjd med denna kväll.  
 
 
 
En liten kyrklig dos kände jag för. Även om det inte lockar att upp i ottan så något får det bli. Det blev Hedvig Elienora kyrka på Östermalm och en stor orgelkonsert. Mäktigt och stort var det! Och en vacker kyrka som jag aldrig varit i tidigare. Det är något speciellt med orgelmusik. Musiken, allt från den finaste lilla ton, till den grova dundrande tonen och det ska vara så det vibrerar i huvudet. Hua, jag får gåshud! Så bra är det!
 
 
På Annandagen var vi och gratulerade, inte dom här damerna, men Emma och André som båda fyller år dessa dagar. Vi bjöds på en jättegod kalkonmiddag med goda tillbehör.  
 

 
Ja och så var det dagen som började med tvättstugan och sedan blev det 12 km promenad i snabb takt med den nya appen. Hann lyssna på två sommarpratare. Karin Adelssköld och Anton Abele (Sveriges yngsta riksdagsman 18 år)som är son till min tandläkare, som måste vara en stolt far, sådana fina ord han fick från sonen. Gick bra att gå och lyssna, med det hände nåt med foten, så resten av dagen har jag linkat omkring här. Så det får väl bli en vilodag imorgon. Vilodag och vilodag, jag
har fått för mig att ta mig an förrådet. Så det får väl bli morgondagens aktivitet. Inte kul med nödvändigt.
 
Ha nu en fortsatt trevlig helg mina vänner
 
 

 

 

Kommentarer

  1. God fortsättning Karin!

    Vilken fin jul. Fin jul i sällskap av härliga människor, i detta fall, din familj.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är väldigt lyckligt lottad

    SvaraRadera
  3. Fina bilder mamma :) Ja vi har också haft ett lugnt jul och nyårs firande.
    Kram kram
    Gun

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig jul och vilken bonus att få ledigt på julafton! Nästa år kommer vi och firar jul med er. Mysigt när det är mörkt när Kalles jul sänds. Vi hade lite svårt att se tvn :)

    God fortsättning på dig från yngsta dotra

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala