Födelsedag på Bollstavägen

 
 
 

Så var det dags igen!
Det här året var nog den första födelsedag på många år som jag skulle jobba eftersom det enligt schemat var en måndag. Så det fick bli en söndag i stället. Det som är roligt med födelsedagar är att döttrarna kommer och vi får umgås, skatta och ha roligt.
 
 
Ja och så att få en present! Det går inte att förneka! Älskar paket! Ljuvligt fina underkläder och en fixar spray till håret som doftar jättegott!
 


Att duka fint är väldigt roligt
må jag säga!
 



 
 Murgrönan hängde jag, enligt Ernst, i lampan, lite senare!
 
 
Vi började i köket med snittar och bubbel
 
 
Tjejmaffian!

 
Mina fina!
Vi fortsatte med köttfärspaj och sallad. Som om det inte var nog så fortsatte vi med chokladfondue som vi doppade frukt i. Sedan slog vi till med kaffe och lite gott till det. En mycket konstig meny, tycker ni, jag håller med! Men vi behövde inte gå och lägga oss hungriga i alla fall:-)
Numera, sedan några år tillbaka, så firar vi varandra på eftermiddagen. Perfekt på alla sätt och vis! Så efter några timmar så åkte Grödby folket hem och jag följde Marie till bussen. Sedan är jag tacksam för att jag har diskmaskin! Då är det snart röjt!
Jättetrevlig dag!

 
Jag var uppe vid halvsex idag och sedan var det jobb hela dagen. Under dagen fick jag ett mess från Gunnar och Therese som ville bjuda på födelsemiddag. Underbart! En present från Tora fick jag. Det skymtar på bilden. Jättefint armband! Biffen hjälpte till och slet upp paketet.

 
Prinsessan Tora!
 
Nöjd, glad och trött går jag och knyter mig.
 
Tack till alla mina fina!!


Kommentarer

  1. Vad härligt att bli så uppvaktad!
    Och du har ju dessutom din australiensiska födelsedag kvar :)

    SvaraRadera
  2. Åsa, den presenter har jag ju redan fått. Resan till er

    SvaraRadera
  3. Ja så firad! Trevligt. Fin dukning också. Vi tycker också att eftermiddagen är bäst att kalasa på.

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala