Händelser!

 
 
En mycket hektisk tid må jag säga. Så mycket att det är svårt att sortera tankar och händelser. Det är jag bra på när jag promenerar. Så idag gick jag hem från jobbet. Utsikten mot Liljeholmskajen är väldigt vacker i kvällsmörkret och klockan är bara halv fem. Tre stora händelser att fundera på. Sluta jobba efter femtiotre år, hyra ut lägenheten bland annat.
.
 
Hänt i veckan.
Förra torsdagen kom Linnea från Ängelholm. Jag hämtade upp henne på Bromma flygplats! Det var jättekul. En väldigt positiv och glad person. Vi gick på Munka Jungby folkhögskola tillsammans. Och tänk så roligt vi hade, inte bara på skolan utan även utanför skolan. Mycket roliga fester tillsammans hade vi. Vi var fyra, fem tjejer som hade så mycket roligt.  
 
 
Jag hade beställt biljetter till Pricilla på Göta Lejon. Så bra den var! Den var för mig ett helt vitt papper. Så det var ju kul att det handlade om transor i Sydney.  En riktig glädjespridare! Så när vi kom hem, efter att jag hämtat henne, så fick det bli lite mat i Stureby. Lite sill och en liten snaps. Alldeles för sällan nu för tiden. Jag tror jag för göra som Åsorna. Bjuda på sprit och chipsfest. För nu får jag inte in något mer i spritskåpet.
 

 
Fredag sov vi länge och sedan satt vi och pratade i flera timmar. På kvällen blev det Black & Brown. Deras skaldjursgryta går inte av för hackor. Himmelskt god!

 
För den som inte varit där kan jag varmt rekommendera stället.

 
Linnea åkte hem på lördag och jag har jobbat helgen.


En liten runda med Biffen har jag ändå hunnit med. 

 
I julklapp av Marie hade jag fått en biljett att tillsammans med henne se Amadeus på Dramaten. Rabeus i huvudrollen. Föreställningen varade i tre timmar och fyrtiofem minuter. Jag hade aldrig varit på Dramaten tidigare. En annorlunda föreställning var det. Skådespelarna var väldigt nära publiken.

 
En väldigt pampig och vacker byggnad är det! Kallt som tusan var det på väg hem.

 
 Vi tog sedan pendeln till Älvsjö, som för er Åsor, antagligen är helt oigenkännligt numera. Jag hittar knappt där själv. Det är också Stockholms enda cykelgarage.  
 
 
På söndagen fick jag nog veckans chock när jag upptäckte att jag bokat Paperbark camp (Australien)på helt fel månad! Jag upptäckte det när jag höll på att messa med Åsa. Och undrade och hon kunde tänkas tillbringa två dygn med mig där. Då insåg jag mitt misstag.
 Jag hade bokat mig där i februari istället för mars. Det gick inte att boka av. Men tack och lov att Åsorna finns där dom är! Efter att ha mailat fram och tillbaka så fixade Åsa, så nu är jag inbokad där. Och som grädde på moset så kommer Åsa att följa med. Det är alltså ett lyxutrustat tält med allt som ska finnas där. Tänk att få somna och vakna till djurens läten!
Den här resan är nog mitt livs äventyr. Åh, så roligt det ska bli!

 
Något annat,  inte lika roligt hände mig i fredags. Jag började se konstigt på vänster öga. Det ser ut som en liten svart prick som hela tiden rör sig. Ungefär som en liten fluga. Och lite konstiga blixtar i ögonvrån. Syster Marie tyckte jag skulle söka för det. Då gör man det! Så på måndagen satt jag på ögonakuten på SÖS. Det var något som heter glaskroppsavlossning. Inget farligt, men det kan leda till näthinneavlossning och det kan leda till blidhet. Så lite observant får man vara. Men man har ju två ögon;-)) Eftersom jag två timmar senare skulle gå till frissan så hade jag lite tid att slå ihjäl och satte mig på biblioteket och fick syn på den här boken. Som jag tyckte kallade på mig. Den handlar om Israel och den verkar så bra. Den tar jag med till Sydney!

 
Ja nu ska snart bikinin på så nu ser det ut så här på tallriken. De sista två månaderna har känts som ett evigt överskridande på kaloriintaget. Men jag har haft så roligt. Träffat flera vänner som man sällan träffar och det straffar sig!
Idag skulle varit min sista dag på jobbet, men läget är något anstängt på personal så jag har tagit på mig en extra dag i morgon och även den tjugofjärde då det även ska vara avtackning. Konstig känsla!
 
Ha det så gott mina vänner så hörs vi!
 

Kommentarer

  1. Ja, tänk så skönt att få bli tidsmiljonär (bättre ord än pensionär) Lova nu bara att inte bli som mormor, som hade fullt i agendan när hon hade en aktivitet bokad. Sitta i köksfönstret och ringa p-bolaget om du ser en felparkerad bil :)

    SvaraRadera
  2. Nej herrejösses, du får inte bli sittandes i fönstret och ha koll på alla grannar och deras aktiviteter :)

    Oj så annorlunda Älvsjö har blivit. Snyggt!

    Så otroligt mycket roligt du har framför dig! Det här kommer bli ett kanonår för dig.

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera
  3. Ja jösses vad som hänt och ska hända :)
    Tidsmiljonär, trevligt ord :)
    Kramelikram
    Gun som snart åker till Lipe

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala