Att sitta still.....

 
...har nog aldrig varit min grej. Har kallats för fröken rastlös av många. Vilken tur att jag har haft ett jobb att gå till alla år. Just nu är det mycket som snurrar i huvudet och jag har svårt att just sitta still. Men nu är det nya tider! Ett rent hem har jag i alla fall i dessa tider. Bordet är slipat, färg köpt (ska måla hallen), möblerat om, mm mm.
 
 
 
När mår jag som bäst i rådande situation? När jag umgås med mina kära förstås och när jag reser! Och när jag tittar på mina bilder så är det nästan alltid vatten i närheten. Att höra vågor och titta ut över vattnet, där kan jag känna lugnet 
 
 
Landsort men mina grannar

 
Visby förra sommaren, några dagar, bo på hotell och låna en cykel, det är också mysigt
 
 
Så rogivande
 
 
 
 Italien Comosjön. Underbar semester! 
 
 
 
Eller gå, kan också vara väldigt rogivande! Och man tänker bra när man går. Men att sitta rakt upp och ner och läsa, varför ska det vara så svårt?

Eller gå, kan också vara väldigt rogivande! Och man tänker bra när man går
Att gå i pension är ungefär som att starta upp ett företag. Man får leta efter nya kontakter och treva sig fram. Till slut så är dagarna fulla, då får man backa lite. Ja, lite så är det! Just nu så är jag aktiv på datingsidor, Är så trött på att vara själv samtidigt så tycker jag ju om att rå mig själv.
Ja det är inte lätt!
Imorgon ska jag göra ett besök hos viktisarna innan det sticker iväg åt fel håll. Håll tummarna!! Det märks lite på vågen att jag har varit borta mycket, det har inte varit så mycket vardag och då blir det lätt för mycket mat och dryck. Men roligt har jag haft och så tänker jag fortsätta. Det har ändå gått bra att äta rätt.
 
Det är viktigt att ha roligt men man måste kunna tråkigt emellanåt! Eller?
 

Kommentarer

  1. Ja man för inte vara rädd för att ha tråkigt :)
    Jag ska göra om i sovrummet, du får gärna komma och hjälpa mig :)
    Jag trivs också vid havet, så vi är lika där du, jag,Marie och Åsorna
    Kram
    Gun

    SvaraRadera
  2. Ja det gör jag gärna. Älskar sånt:-)Säg bara till!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala