Lite vår och lite Koh Lanta

 
Premiärtur idag. Jag fick först gå med den till macken för att få lite vårluft i däcken.

.
 
Härom dagen blev det en tur in till stan. Jisses vad de har gjort om på T-centralen sedan jag var där sist. Som en galleria var det nu med alla slags affärer

 
Vandrade upp till Kungsträdgården för att se allt det vackra och köpa glass. Det enda stället jag vet som har två sorters lactosfria glassorter. Mums!!
 
 
I helgen har jag bjudit mina fina grannar på en tre rätters middag som ett litet tack för all hjälp medans jag var borta.. Desserten med chokladdoppade jordgubbar uppskattades:-)
 
 
Ragna på väg i säng

 
Nu återgår vi till varmare trakter. Från Koh Jum till Koh Lanta. Det tog en timme med båt. Sedan en tucktuck till Papillon. Där jag också bodde jättebra. I hängmattan på uteplatsen blev det några böcker utlästa. Underbart att ligga där och gunga när man kommit hem från stranden och ur duschen.
 Me like!!
 
 
Stort och fräscht badrum

 
Ljuvligt!
 
 
Bästa moppen av alla, jag under åren hyrt.
 
 
Mätt, nöjd och dj-ligt myggbiten
 
 
Long Beach, där trivs jag bäst. Lite lugnare och skönare än de andra stränderna
 
 
Den här resan har jag inte varit magsjuk en enda dag. Annars behöver jag bara ta mig till Grekland så är det färdigt och det är verkligen inte roligt. Men så hade jag också halva resväskan med mediciner i fall att....Men tack och lov slapp jag använda dom
 
 
Solnedgången går inte av för hackor
 
 ...
Eftersom jag var där i elva dagar fick jag ju hitta på något. Så det blev....
 

 
Koh Rok som är i mitt tycke den vackraste stranden Thailand, tillsammans med Kok Lipe som också är fin.
 
Enjoy & have fun det ska jag ha.
 
 
 
 
Glad Påsk alla mina fina nära och kära
 
 
 
 
 

 

Kommentarer

  1. Glad påsk och trevlig resa. Hälsa alla fastrar och kusiner ♥

    SvaraRadera
  2. Glad påsk till dig kära mor. Hälsa alla i Lima så mycket.

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala