De sista dagarna

 
 
På fredagen hade Åsa fått kompledigt och vi tog oss till Botaniska trädgården, som är enormt stor och jag skulle aldrig i livet hitta ut om inte Åsa varit med. Det här är Åsas lunchställe eftersom hon jobbar alldeles intill
 
 
Elefantfot heter detta träd, vilket inte är så svårt att förstå

 
Man blir lite trött i benen när man knallat runt några timmar

 
Det finns allt i växtlighet

 
Jag visste inte att monstrea blommade.

 
Papegojblomma
 
 
På lördag skulle Åsa och jag gå Coast Way till Manley som är en mil. Enkelt tänkte vi!
 
 
Det var det inte, kan jag väl säga! Det såg ut ungefär så här hela tiden. Men vilken upplevelse!
 
 
 
 
Vi klättrade mest upp och ner
 


Naturen skiftade hela tiden
 

 
Och det var så varmt! Så det gick åt mycket vattnen. Och tacksamma var vi i de skuggiga partierna av stigen 


Utmed stranden
 

 
Naturen skiftade från regnskog, till lite lik vår svenska fjällnatur
 
 
Vi hade bestämt att träffa Oskar i Manley. Han hade med sig Nicco som är en god vän och från Åland. Dom var på plats. Vi kom lite senare än vi trott. Trötta och svettiga. Då smakar det faktiskt gott med en kall öl.

 
Mina fina!!


Kvällen slutade på en bar där också Oskars kompis anslutit.

 
 
Ja så blev det söndag och tjejerna hade planerat picknick på eftermiddagen. Och eftersom vädret var strålande så tog jag chansen att ta några timmar på stranden. Coogee beach är nära och bra. Framför allt deras rockpool älskar jag.
 
 
Eftersom jag inte gjort så mycket annat än solat och badat en månad i Thailand, så var suget efter det inte så stort när jag kom till Australien. Sedan går inte Thailands vatten att jämföra med något annat vatten. Det känns att gå ifrån ett vatten som är 28-30 grader till 21-22.
Hua så kallt!
 

 
Dagen avslutades med en picknick i Centennial park där jag för övrigt firade min 65 årsdag. Anna, Micke, Tilda, Åsorna  och jag. En sådan avslutning det blev. Tack alla, för ni gjorde min dag.
 
Vädret var med oss och det är en så fantastisk park

 
 
Ja så var det dags. Faktiskt alldeles odramatisk. Tjejerna jobbade och jag tog en taxi till flygplatsen
 
Sedan har jag fått en stor present, de kommer att betala en biljett till mig varje år.
Men först kommer de hem till jul.
Underbart!!
 


 

 

Kommentarer

  1. Välkommen hem Karin
    Snart dax att börja jobba ??
    Kramar Ewa

    SvaraRadera
  2. Tack Ewa. Ja det är bara att höra av sig. Vore fint att fylla på kassan och träffa er!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Ja vilken stor present :)
    Vilka härliga bilder från er promenad till Manley, den promenaden vill jag också ta :)
    Ses i morgon
    kram kram
    Gun

    SvaraRadera
  4. Fina foton! Ja det var skönt att det inte alls blev ett dramatiskt avsked. Skönt att flygresan gick så bra. Konstigt att skypa med dig i Sverige idag när du alldeles nyss var här.

    Kram yngsta dottern

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala