Förkylt

Jag ligger i soffan och slötittar på kunskapskanalen om hur smarta djuren är. Vi tror att det bara vi som är smarta. Icke!
Idag skulle jag ha jobbat men är väldigt förkyld och stannar hemma och tar det lite lugnt. Jobbar på södra BB imorgon  och inventerar med Maggan.
Vad jag gjort idag  är att sortera smycken. Jag har allt sedan jag var liten flicka älskat smycken i alla dess former.
På lördag har jag bokat bord på loppis   Vårberg.
På fredag när jag fått tillbaka lite kraft och energi ska jag ner i källaren och  botanisera.
Så kläder,  smycken och lite annat smått och gott får det bli.
Annars ligger jag i soffan och studerar fåglar. Jag älskar studera hierarkin bland fåglar. Det är väldigt rogivande att studera hur  de flyger fram och tillbaka och äter. Det ger mig en massa vacker fågelsång i vår.
Det du ger får du också tillbaka.
Ha det gott

Kommentarer

  1. Det lät fojivande. Krya på dig kära mor.

    SvaraRadera
  2. Har du fler än ett halsband!? Det hade jag aldrig trott!
    Fin bild på pippifågeln.
    Krya på dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala