Kulturell

Dagen började med en promenad till Willys för att köpa kaffe på extrapris. Det blev lite annat också förstås. Några kilometer på Runkeeper blev det också.
Sedan hade jag gjort upp med Margot, som är i stan över helgen, att vi skulle hitta på något. Det blev Millesgården. Igen! Det är en utställning om Pompeji just nu. Gå och se den!
Jag vet inte riktigt varför men jag är så grymt imponerad av vad dom kunde åstadkomma. 79 år efter Kristus hade de vattentoaletter. Jag hade torrdass tills jag var 15 år!!
Jag fick lite samma känsla som när jag stod på Masada klippan i Israel och tittade på mosaik som judarna lade 75 e Kristus.
Blir så tagen så man blir nästan religiös. Kvällen slutar med Idol. Så många duktiga tjejer i år.
Imorgon är det lördag och jag ska gå ut i skogen och plocka svamp.

Kommentarer

  1. Coolt med vattentoaletter för så himla länge sedan.
    Hoppas extrapriskaffet smakade bra. Trevlig helg på dig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala