Sakta vi går genom stan

 
Vad vore livet utan vänner? Sista veckan har jag träffat och haft trevligt med fler av mina goa vänner. Så rik man är!  I tisdags hade jag bjudit in några av dom för att prata resor och umgås. Christina från Göteborg var här. Jag glömde totalt bort att fota, sånt som händer när man har trevligt;-)
Idag har Christina åkt hem och jag tar igen mig lite. Men Gud, som vi pratat!!
Vi längtar båda efter hund, just nu. Christina har kommit ett steg längre och får hem sin vovve i november från Irland. Lyckos!
Jag hoppas få med mig en hund hem från Thailand i vår!
 

 
Igår gjorde vi stan! Ser ni julbelysningen!

 
Vi började vid Medborgarplatsen. Ut och in i affärer hela Götgatsbacken.

 
Kvällshimlen var som en tavla. Så vacker!
På ett av mina favoritställen i gamla stan, Slingerbulten, åt vi deras fisksoppa. Milde tid, så god! Och ett glas Riesling till det. Underbart!

 
Ja så tänkte vi att Monks skulle bli nästa vattenhål. Så fel vi hade! Det var stängt. Snopet! Det blev S:t Klara, som inte är så tokigt det heller. Live musik nere i källarvalven, vi var där lite för tidigt, så dit får vi återkomma.

 
Monks? Slagit igen eller?

 
Vi avslutade i stället på Clarion i baren. Sedan blev det hemmet och lite skaldjur och ytterligare en massa prat. Så idag är jag lite trötter;-))
 
Kram till Er
Ska ta mig ut om en stund för en liten promenad, om jag orkar!

Kommentarer

  1. Var Rieslingen ljummen ;)
    Slingerbulten har jag aldrig provat, det låter som ett ställe i min smak!

    SvaraRadera
  2. Fina kvällsbilder av Stockholm. Du kommer säkert få svårt att välja bara EN hund i Thailand :)

    SvaraRadera
  3. vilken fantastiskt bra ide Karin! En kompis till mig adopterade en vovve från ett rescue dog center i Turkiet förra året.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala