Full rulle

 
 
Nu börjar det dra ihop sig!
På do it listan:
Visum, ska till ambassaden på fredag
Reseförsäkring ska ordnas
Hyra ut lägenheten, inte så lätt som förra året, det är nog det mest stressande! Hyran är inte för hög enligt förmedlingen. Problemet är att jag hyr ut den från årsskiftet men åker inte för än den trettonde. Så jag får väl flytta runt lite och våldgästa;-)
Och då måste jag börja packa det jag ska ha med mig i en väska och det jag ska använda innan jag åker i en annan. I-lands problem när jag har så mycket roligt framför mig:-))
 
Göra klart kontakterna med min app. Försöker få liv i mina urljud. Ser lovande ut!
 
Förbereda så mycket jag kan av maten och frysa in. Saffransbiscotti och Jansson står i ugnen.
 
Vill försöka ha så mycket av det klart innan tjejerna kommer hem.
 
8 DAGAR KVAR!!
 
 
Jag har förälskat mig i ett bord, vet inte hur jag ska få till det. Men det brukar ordna sig!
 
Lite vad som hänt. Jobbade fredag kväll och lördagen, jag tycker det är så roligt, mest för att det är så underbara människor där. Men lördagskvällen var jag så trött så jag låg högt med fötterna och somnade i soffan faktiskt. Och det vet jag inte när det var senast. Skulle varit till Kim på kvällen men orkade inte;-( Låg och funderade på hur länge till jag orkar jobba. Nattjobb lite då och då hade varit guld. Men det är sällan det dyker upp. Det är när det blir för få barnmorskor på natten. Då fungerar jag som en förstärkning, tar reda på efter förlossningar, svarar på ringningar bland annat fix.
 
 
Någon tände lampan däruppe igår. Tänk att man blir så glad över solen. Inte konstigt att vi nordbor reser som vi gör
 
 
Tog en långpromenad medans solen sken. Jätteskönt!
 

 

Underbart!  Enskede runt blev det!

Söndagen var jag och Gunilla på Skansens julmarknad.  Mysigt, trots det tråkiga vädret.
Sist jag var där var nog när jag var där med Marie och pojkarna och klafsade runt i leran.
 


Det fanns mycket godsaker. Handlande lite olika korvar till julen.

 
 
Så mycket fint.

 
Tror nästan det var mera utlandsturister än svenskar, faktiskt.

 
Nordiska museet

 
Det hann bli mörkt innan jag var på väg hem. Nu väntar jag på att Jansson ska bli färdig i ugnen. Då ska jag och Molly ut och promenera

Kommentarer

  1. Åh så julmysigt det ser ut nu. Fina Sverige saker på Skansen och julpyntat på Sergels Torg. Om en vecka åker vi 👍

    SvaraRadera
  2. Visum kan vara bra att ha. Hörde om någon som missat det en gång och det blir "lite krångligt" ;)

    Älskar Skansen ♥

    SvaraRadera
  3. Ja jobba nätter då och då vore väl bra :)
    Vad fina älgarna på stan va :)
    Ja nu längtar vi efter Åsorna <3
    kram
    Gun

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala