Trevlig Luciahelg

 
Ibland har man tur. I år har jag extra stor tur med mycket.  Köpte tre hyacinter och alla blev så här fina. Och det är inte alltid, för det mesta blir dom långa och rangliga med ett fåtal blommor på stängeln. Inga levande Lucior idag. Men jag ser fram emot mina egna små lucior den 22 december!
 
 
Har har varit i Falun ett par dagar och drack en alldeles fantastiskt god Riesling. Den kan jag rekommendera varmt. Särskilt till dig, Gun;-)) (Roliga minnen med mycket skratt på Getryggen, minns ni?) Åsas gitarrspel och sång, väljer att inte lägga upp videon här på det;-)

 
I väntan på bussen tillbaka blev det lite tid för juklappshandling och en tur på Dalamuseet där också julklappar inhandlades.

 
Dala Floda dräkten som är den vackraste av dom alla, med mycket broderier

 
Det här tapeten blev jag förälskad i. Undrar om den finns att köpa? Tänk er en fondvägg i köket. Åhh!



Ja och så var det ju förstås hur många olika dalahästar som helst. Den här tyckte jag var den fräckaste.
 
Har idag lägenhetsvisning. Tre par har varit här. Jag skulle kunna hyra ut till vem som helst av dom! Ett jättetrevligt par där han var från Perth och hon från London. Fantastiskt trevliga! Det andra paret var från Pakistan. Hon jobbade på Rädda barnen och mannen på UD. Det tredje paret var skilda, hon svenska och han från Madrid. Han ska bo här, de har två söner som han ska ha varannan vecka. Dom jobbade på Handelskammaren i Ukraina, men flyttat hem på grund av oroligheterna där. Också väldigt trevliga. Alla tre paren söker egentligen en lägenhet under längre tid. Men alla paren blev väldigt förtjusta i lägenheten så vi får se. Håll tummarna!
 
5 dagar kvar;-)


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala