Händelserikt!

 
 
I lördags skulle jag träffa Helen A som jag känt och inspirerats av så många gånger. Jag hjälpte henne med aw för singlar i flera år. Jag hade lite tid på mig så jag gick Katarina Bangata, där Bondens marknad var. Där kunde man köpa allt ifrån rödbetor till vackra halsband.
Det blev inga affärer idag!
Vädret var perfekt för en utedag så vi hann med både Skrovet (Årstaviken) Clarions ute terrass och Axena på Götgatan.
 En väldigt trevlig kväll med många kvinnor och mycket skratt
 
 
Något jag i många år velat göra är detta.
Jag är väl inget större fan när det gäller opera. Men opera är ju inte bara sång har jag upptäckt, det är liksom hela paketet. Sången, handlingen, sceneriet, kläderna och fram för allt denna helt världsunika miljön.
Ett gammalt sågverk som upptäcktes 2004 av en man som såg potentialen. Akustiken är fantastisk.  
 
 

 
Utemiljön är inte heller den så tokig. Sågverket ligger vid sjön Ljusnaren i Kopparberg som ligger i Bergslagen.
Jag har som barn bott bara en kilometer därifrån.
En riktig höjdarupplevelse.
 
 
Byggnaden är enorm och rymmer massor med folk

 
Mitt resesällskap

 

 
Efter mer än 35 så ses vi igen.
Denna underbart roliga och kloka kvinna. Lena som jag gick vårdskolan med på 70 talet. Vi tyckte vi var oss väldigt lika om vi fick säga det själv;-)
Så mycket roligt vi haft och fortfarande har. Vi var tre tjejer på den tiden, Kerstin var också med, så när jag är hemma igen måste vi se till att träffas igen alla tre.
Jag var äldst 26, Kerstin 21 och Lena 16. Kan det vara möjligt?!
Det var så länge sedan och ändå så nyss.
Så är det med vänner!

 
Här hemma är allt grovstädat men packningen återstår. Just nu åker kläderna både i och ur väskorna. Men jag brukar få till det innan jag åker
 
 
Idag har jag ätit lunch i Enskede med Irene i närheten av ridhuset, där de har en uteservering

 

 
Där är också dahlia trädgården, som är så himla fin. För alla trädgårdsälskare, en oas.
Men snart blir det Botaniska trädgården i Sydney som är så mycket större.
 
Nu mina vänner blir det ingen mer blogg innan jag åker på tisdag.
Nästa gång blir det från Djungelstigen på Lanta.
 
Kommentera gärna på bloggen. (skriv i kommentarsfältet, underteckna där och klicka i anonym )
Lätt som en plätt
 
Kram till alla mina nära och kära
 
 
 

Kommentarer

  1. Jisses så spännande att du snart är på väg Karin!
    Vi väntar ju fortfarande på att få ett flyttdatum, du lär nog ha flyttat in i din lägenhet i Sydney före oss om det fortsätter gå så här segt.
    Kan inte vänta att ses snart Karin. Trevlig resa och var rädd om dig.
    stor kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala