I stan

 
Det tar sig! Min humle pryder sin plats i rabatten.

 
Jag har ju jobbat mycket nu i juli. De sista passen på BB hotellet, där utsikten är så vacker. Förra helgen var det helt stilla på vattnet i Årstaviken.

 
I veckan har jag också varit en tur i skogen, inte blev det så mycket svamp inte, saknade Magnus! Men en svampomelett räckte det till. Mums så gott det blev. En stor sallad till det, sedan var jag nöjd.

 
Min fina Thai hibiskus blommar som bara den

 
Min syster fyllde pensionär och dit begav jag mig i fredags och blev bjuden på smörgåstårta.

 
Jag försöker gå minst fem km varje dag och när det är solsken går det så mycket bättre. Nu ser jag fram emot sju månader sommar och sol.
Dalia parken vid Enskede ridhus har nu de första daliorna slagit ut. Så fina. Det har faktiskt utlovats lite fint väder några dagar framöver så då får man passa på.

 
Jobbade bara en dag i helgen (den sjätte helgen) då passade jag på att åka till Grödby för ett dopp i poolen och lite mysigt sällskap. Dessutom blev jag bjuden på grillmiddag. Jättegott! Med på bilden är också Andrés flickvän Hanna.

 
Idag har jag varit i stan på frukost date, De ni!
Det blev en trevlig dag med mycket prat och skratt.
 Efter det strosade jag genom stan på väg hem. Skönt väder och inge bråttom hem. Perfekt!
 
I fredags hade jag också en tid till en kiropraktor för min nackspärr som inte vill ge sig helt. Har nu känt av den en hel månad. Blev undersökt och behandlad. Det har blivit en låsning nerifrån bröstryggen och upp i nacken som han ska försöka låsa upp. Hade träningsvärk efter det som hette duga. Så imorgon är det dags igen. Det knastrar och knakar så jag tror huvudet håller på att trilla av när han håller på. Så avslutar han med att dra i huvudet, så jag kommer nog snart att passera 170 cm strecket innan han är färdig med mig. Har i och för sig alltid velat va lång och ståtlig!
 
Nu blir det sängen för mig
God natt

Kommentarer

  1. Hade missat lite bloggar märkte jag. Vi undrade just vem tjejen på fotot var (Andrés flickvän). Tackar för det. Skönt att du hinner bli fixad i nacken innan du åker. Och lång blir du också :)
    Spännande med en frukostdate.

    Kram från Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala