Mycket katter blev det!

 
 
Måste ta till kalendern för att se vad jag gjort denna vecka. Hmm, kan det va åldern? Nä, det vägrar jag tro! Tror nog bara att det är mycket som snurrar i huvudet just nu!
Då ska vi se!

 
Fortsätter att gå mina fem. Min favorit runda är rund Årsta fältet. Det blir ca 5,5 km.

väg
När jag passerar dessa skyltar kan jag inte låta bli att fantisera om vad som hänt här på den tiden. Grunden till denna stenvalvsbro är från tidigt 1700 tal och byggdes som en träbro. Den raserades nästan helt. Den restaurerades 1998 och blev då stenvalvsbro. Här gick Götaladsvägen.
Samma som går förbi Botkyrka där det finns en liknande bro från samma tid.
Den går vidare till strax nedanför Gullmarsplan.
Nog med historia, men visst sätter den fantasin i rörelse !

 
Blommorna påminner mig om Gotland, dit jag inte hann åka i år tyvärr. Cikoria, har Gunilla lärt mig att dom heter. Växer faktiskt på Årstafältet också.
 
 Annars har jag jobbat en del och nu blir det fyra dagars jobb framåt.

 
Jag går ju hos kiropraktorn och försöker få ordning på nacken. Jag gör stora framsteg eller rättare sagt, han gör det. Är nästan helt besvärsfri efter fyra besök. Så nu har jag bara ett till besök strax innan jag åker.
I fredags kväll hade jag och Irene bjudit hem Anna och Lasse. Anna som är en gammal arbetskamrat från åttitalet. Så typiskt när man har roligt, så glömde jag fota.
 
Lördagen var jag och en nyfunnen vän på bio och såg Kvinna i guld med Helen Mirren.
En sann historia om hur nazisterna som stal konst och värdesaker i Österrike och helt nyligen har konsten hittat tillbaka till sina rätta ägare. Helen Mirrer levererar!
 
Efter det lite Indiskt käk på söder. Gott och trevligt!
 
 
Tre nya böcker har det också blivit.

 
Försöker också att träffa mina äldsta döttrar så mycket det går innan jag åker (mindre än tre veckor kvar;-) I går for jag till Getis för att umgås med Marie och Magnus.
Och naturligtvis dessa båda sötnosar. Malala och Marie Curie som jag fick besök av i morse. Nyfikna och charmiga som bara den.
 
 
Marie Curie
 
 
Fick sällskap vid stranden när jag gjorde min morgontoalett av båda damerna

 
Inte nog med god middagsmat igår.
Idag fick jag käka frukost med Marie innan jag åkte hem och till kiropraktorn

 
 
Malala som är både grå, brun och svart
 
 
Efter mitt besök i stan så har jag nu påbörjat den stora garderobsrensningen.
S:t Erikshjälpen har fått en del och kvar är nu bara två garderober, puhh!
 
19 dagar kvar!! 
 
 
 

Kommentarer

  1. Ja, jösses vilka snygga katter. Och hon som ska bli farmor har minsan börjat bli grå vid flikarna :) Tack för titten!

    SvaraRadera
  2. Härliga sommarbilder och kul att se både katterna och Marie på bild.
    Helt galet vad tiden går fort. Snart är du på väg. Ska bli kul att jaga lägenhet tillsammans. Vi ska nog hitta något bra boende.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala