Bus eller godis

 
 
Den här helgen som varit, firas ordentlig i det här landet. Åtminstone här i stan! Jag har aldrig förstått mig på det här med döskallarna. Vore det inte trevligare med lite fler helgon istället? Jag känner fler helgon än döskallar!
 
 

 
Barnen verkar tycka det är kul i alla fall! Kan det va för godiset;-)
 
 
Veckorna går så förskräckligt fort när man ska försöka sammanfatta lite av vad som hänt bara på en vecka. Jag har i alla fall varit ute på tur till den här parken
 
 
 
 
.....med Maria som kört mig runt i hennes favorit park. Så otroligt vackert! Tack Maria!

 
Så himla fin. Här möter sötvattnet saltvattnet. Inne i lagunen från en hög klippa (där ungdomarna hoppar) kommer vattenfall med sötvatten.
I dag dukades det upp för bröllop på stranden. Jag har nog aldrig sett så många bröllop som jag gjort här. Det sker nästan dagligen i Centenniel park.

 
 
Vi åt lunch men den här utsikten
 
 
 
Fredagskvällarna avslutas alltid med räkor och lite gott till det. Vi brukar faktiskt vara hemma hos mig. Men av någon anledning (killarna, katterna gillar också räkor) så blev det två gator ner denna fredag;-) med dom har sköna tjejerna
 
 
I lördags skulle Åsa E till frissan i Randwick ( se så snygg) och jag skulle köpa knäckebröd. Åsa och jag strosade runt, fikade och hade det allmänt trevligt till frun var färdigklippt.
Sedan gick vi till The Spot (är inte säger på namnet) och åt tapas och drack sangria!

  
 
 
Ja, jag går fortfarande rundan i parken. Idag fuskade jag med mitellan. Sånt straffar sig!
 
 
 Jag inte ensam som gick. 
 

Sent på lördagskvällen landade Marie som inte träffat sin äldsta son på två år. Blir rörd bara jag tänker på det!
På söndagen fick vi träffas allihop, först uppe hos mig, vi gick sedan ner till Åsorna för BBQ. Urmysigt 
 
 
Igår var jag på en fantastisk konsert. Jag älskar ju orgelmusik och jag älskar också säckpipor. Jag tror jag hade gåshud hela konserten. Tänk er Amazing grace i denna fantastiska lokal med båda instrumenten och akustiken. Wow!!
 En stor upplevelse!
Fick tips av Eva som sammanförde mig med en annan svensk kvinna, Gunnel, så vi mötte upp och lunchade innan konserten. Sedan blev det lite shopping och ut och in i gallerior. Den ena mysigare än den andra.
 
 

 
Granen som är fyra våningar hög i Queen Victoria building och full av Swarowski kristaller var jättefin. Väldigt glittrig som ni förstår.
 

 
 
Det händer hela tiden saker här,  i dag (tisdag) är en stor dag,  Melbourne cup. Hästkapplöpning.
Man ur huse med lite tokiga hattar. Vi ska träffas ett stort gäng!
 
Ha det gott!!
 








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala