Julmarknad

 
 
Idag firar vi 1 advent
Det gjorde jag nere hos Åsorna med svensk glögg som Marie bjudit på.
Den var väldans god!
 ( vänta bara till puben stänger mittemot då ser det lite juligare ut;-)
 
 
Fredag och lördag har jag stigit upp med tuppen för att hjälpa till med julstök. Jag måste säga det känns konstigt. Fredagens uppgift var att göra ca 70 portioner Janssons frestelse. Under tiden spelades det julmusik för hela slanten och ute var det drygt 25 grader.
 
 
De andra volontärerna.
Ett glatt gäng som trängdes i köket. Underbara tjejer som jobbar och sliter.
All julmat och bakning inför helgen har de gjort.  Så himla duktiga och gulliga!
 
 
Den svenska prästen Katja är den som basar för den svenska kyrkan i Sydney. En otroligt trevlig och positiv människa.
 
 
På lördagen dukades det upp.
Allt som skulle säljas bars från två trappor upp i caféet, ner för trappan, ut på gatan och en trappa upp i kyrkan.
Där brände man lite kalorier. Det var nog tur det för efter allt hade burits tillbaka till caféet så bjöds det på mat och då var jag så hungrig så jag kände mig som en knubbsäl när jag åkte hem.
Tack för skjutsen Amanda;-)

 
Det mesta man saknat fanns där och många väldigt trevliga människor som flyttat hit eller var på besök i landet, pratade jag med!
Livsöden! Mycket kärlek och tåra!
Man rförstår att det är mycket starka jultraditioner som gör sig påminda! 
 
 
Ebba och jag stod för det man stoppar i munnen

 
Från predikstolen var det fiskdamm.
Efter en väldigt lång dag i kyrkans tjänst blev det "Så mycket bättre" på Sutherland street
 
 
Sov mycket länge idag. Kändes som jag gjort mig förtjänt av det.
Innan adventglöggen hann jag in till city och H&M för ett snabbesök.
 
Nu har jag varit hemifrån tre månader på tisdag. Tiden går fort och jag stortrivs!
I morgon blir det engelsk undervisning två timmar sedan fika med Eva i Eastgarden
Det var den veckan det!
 
Trevlig advent på Er
 

Kommentarer

  1. Ja nu börjar du väl få en vardag där. Kul med svenska kyrkan och alla kontakter där. Fick nu en aha på att det är dags att starta din bil ��
    I dag blåser det väldans mycket. Det är storm i södra Sverige, strömlösa är de också.
    Läste på Åsornas blogg att din arm är bättre, vad skönt.
    Kram kram och trevlig advent
    Gun

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala