Bondi till Bronte beach

 
 
Har fått tillfälle att umgås även med Marie som varit här i två veckor. Solat och badat  även om varit lite till och från väder de sista veckorna. Men nu har hon åkt hem och värmen har kommit;-(
Och pollen, massor av pollen!!
Har trott att svetten gjort så det svider i ögonen och så är det väl också men nu rinner näsan så det känns som det är pollen. Vad det nu är för pollen!
 
 
Veckan startade med engelsk undervisning i två timmar. Jättetrevliga och roliga människor. Inser att jag inte är sämst i "klassen";-) Vi representerade många olika länder.
Mannen bredvid mig kom från Turkiet men hade bott 4 år i Hagalund, Solna! Ibland är världen liten.

 
Min favoritlunch. Sallad på rostat bröd eller ett tacobröd med lökkeso och lax ( det finns inte makrill i tomatsås här)
Lax på burk med tomat och lök går inte heller av för hackor. Finns det i Sverige tro?
Jättegott!
Frukt och grönsaker importeras inte här eftersom landet ligger så långt bort, så det smakar verkligen gurka av gurkan eller vad det nu är för frukt eller grönsak
 
 
 
 
Sydney som har många helt fantastiska stränder och har också en promenad väg utmed stränderna som är så hisnande vacker. Här gäller solskydd och hatt;-)
Ser inte klokt ut men jag förstår verkligen att solen är stark här.
 
 
Tar bussen till Bondi beach och går sedan mot Bronte beach som är lite av en favorit
 

 
Stigen slingrar sig och det är mycket trappor upp och ner

 
Jag missade art by the sea för drygt en vecka sedan. Men de hade nog glömt kvar några skulpturer.
 
 
Den här var ju häftig och föremål för många fotografer så även för mig!

 
Hisnande

 
Framme i Bronte
Om man går i rask takt tar det ca 20 min mellan Bondi och Bronte beach. Men tar betydligt längre tid för de flesta, för det är så otroligt vackert så man stannar hela tiden och beundrar vyerna.
 
 
Här äter jag min medhavda lunch i skuggan
 

 
Morris som jag får sticka åt en räka lite då och då!

 
Maverick får man bara se på avstånd och zooma med kameran Väldigt skygga killar som man undrar vad de varit med om innan dom fick komma till Åsorna där de får så mycket kärlek..
 
 
Detta vidunder, med plats för tre, finns att hyra här i Paddington. Visst är den häftig?
Kanske den mer moderna typen av en tucktuck.
 
 
Jag har inga problem med puben kvälls och nattetid. Men brukar vakna av ölleveransen utanför mitt köksfönster vid nio tiden på morgonen
Ja, ni hör ju hur jag har det;-)
 
Jag har också varit på Café Svensson som tillhör Svenska kyrkan och är en trevlig mötesplats där man kan köpa svenskt godis bland annat. I tisdags var jag på bio där och nästa vecka är det julmarknad så jag ska hjälpa till där både fredag och lördag. Kul!
 
Imorgon ska jag på återbesök och röntga armen. Men den känns mycket bättre nu. Så det har nog läkt bra tror jag!
Det ska bli 41 grader imorgon så jag ska ta mig dit så tidigt som möjligt!
När det blir så varmt så blåser det ofta också. Känns ungefär som man står med en varm fön riktad mot ansiktet.
 
Ha det gott mina vänner
 

Kommentarer

  1. Lycka till på röntgen idag Karin.
    Lustigt att jag tänkte tipsa dig om bion i svenska kyrkan och så har du redan gått. Toppen.
    Prästen Katja är den finaste människan på jorden. Älskar henne.

    Trevlig helg.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, hon är fantastiskt trevlig! Armen läker som den ska;-)
    Trevlig helg
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att värmen kom och att armen läker som den ska!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala