Melbourn cup och lite till

 
Melbourn cup en inte alldeles vanlig tisdag. Marie, Oskar och ett gäng till var också där. Att vi hade roligt var väl inte att ta att ta miste på.
Åsa, Åsa, min Australienska pojkvän Blake (hade kunnat varit om jag hade varit 40 år yngre;-))
En underbart rolig och trevlig kille!
 
 
 
I fredags var ute med vår kära Maria.
Tack vare att hon är här just nu så har vi fått sett det mest fantastiska ställen

 
Liite kallt i vattnet kan jag tycka, men väldigt varmt och skönt i luften.
 
 
Hela tiden i Royal National park

 
Vi hade jättetur med vädret för just under tiden vi åt lunch kom världens regn och åskskur. Efter regn kommer sol som det heter.
Vidunderligt vackra vyer!
 

 

 
Morgon promenaderna i Centenniel park tröttnar jag aldrig på
 
 
Min fina lilla postlåda 
 
 
I söndags var vi bjudna på BBQ hos Oskar och Danielle. Han kan laga mat den killen!
Ett stort svenskgäng blandat med deras Aussie kompisar. Väldigt mysigt och gott!
 
 
 
I dag tisdag tog Marie och jag tåget till Cronulla och mötte upp med Maria.  Färjan över från Cronulla till Bundeena tog ca en kvart
  
 
 
Där hade jag nog kunna bo tror jag
 
 
 
Kristallklart vatten
 
 
 
 
Nästan lite grekiskt, eller hur? Tjejerna söker skuggan i väntan på färjan tillbaka.
 
 
På väg hem tyckte Lill-Åsa att det kändes som en lill-lördag eftersom hon tagit ledigt ett par dar. Så vi parkerade oss på, vad den nu heter, en pub med balkong och studerade folk.
Det är svårt att beskriva Sydney!
Det känns som en liten by var man är kommer. Man stöter på folk som man känner och det är alltid folk ute på pubar. Vi satt väl där ca två timmar innan vi knatade hemåt. Det blir inte många sena kvällar här, vilket är skönt, tycker jag!
Jag har ju en "fin" pub som närmaste granne, man kunde ju tro att man skulle störas av den, men faktiskt inte. Vid nio, tio tiden är det tvärtyst. På morgonen kommer leveransen av öl till puben och stannar utanför mitt fönster men då sitter jag ofta och käkar frukost!
 
På min gata stötte vi ihop med Åsa som kom från yogan.

 
En kall och god rosé är inte så fel att avsluta dagen med!
 
Kram på er
 

 
 
 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala