Mycket Gotland och födelsedag



Stort grattis till min fina äldsta dotter. 
 En typisk bild av henne. Med en thekopp i handen😁
Vi ses senare idag❤ 


Åh, som jag längtat. 
I tisdags var det dags att äntra Gotlandsfärjan. 
Gunilla möter mig på terminalen och sedan är det dags att hyra cykel.
Med packning tar vi oss till Gustavsvik där vi hyrt ett rum. 


Ja, hur bra får man ha det? Som man förtjänar, det är jag säker på❤
Lite rosé i glaset och en go vän, mer behövs inte!
Ja, ni har väl hört om rosé och Fanta? Hu, så hemskt! 
Men Gunilla tyckte det var gott.
 Jag valde att dricka det som det var, det var ett väldigt gott rosé som jag kan rekommendera. 


Efter mycket prat och rosé som trampade vi in till Visby för lite käk! På Kitchen & table åt vi så fantastiskt gott. Den ligger mitt emot Donnerska.


På onsdagen cyklade vi tre mil och det i motvind. Men det var det värt. Vi stannade till i Själsö hamn. Så himla mysigt


Ett gammalt fiskeläger som tidigare var en ö.


Målet var Krusmyntagården som Gun pratat så mycket om. Helt klart värt ett besök! Hur mycket kryddor och oljor som helst. Goa tvålar och mycket annat! 
Gunilla botaniserar bland kryddorna!


Innan vi tar oss tillbaka behöver vi vila benen lite!


Gunilla och Stefans kissar poserar snällt


På eftermiddagen tar vi bussen till Bungernäs som ligger vid Färösund. 
Så vackert! 
Vi cyklar även här. 


En runda upp till ett stort kalkstensbrott.


Man förstår varför den heter daggkåpa


Stjärnflocka


Sikoria, som finns utmed vägarna 


Det lilla paradiset i Bungernäs


Innan jag åker hem får jag lite boktips av Gunilla! Jag har läst den första. Mysiga, lättlästa och feelgood. När man tröttnar på deckare så är det den perfekta boken.
Jag tar bussen ner till Visby för att åka tillbaka 17.50. På väg ner till färjan ser jag att den precis då lägger ut. Springer in på terminalen och får veta att jag bokat in hemresan dagen därpå. Fasen också!
Det blir till att vänta på nästa!
Kommer till Nynäshamn två timmar senare än det var tänkt. Jäkla dålig timning. Fyra minuter innan vi kom in till terminalen gick det ett pendeltåg. Sedan hade jag fått vänta en timme på nästa pendel. Snacka om dåliga kommunikationer😖😠
Så det blev en anslutningsbuss med en chaufför som inte trivdes på jobbet, om man säger så! 


Hem kom jag halvtolv på natten. Orkade inte packa upp utan stupade i säng. Dagen därpå så kom Helen och Edwin och skruvade ihop min sänggavel. Så tacksam för hjälpen! Blev så bra!!


På lördag förmiddag hade Tilda och jag bestämt att träffas. En så fin tjej! Vi träffades vid Slussen och gjorde en rejäl shoppingrunda i Gamla stan. Presenter skulle handlas och 
vi hann också med lite glass innan vi skiljdes åt vid Djurgårdsfärjan. Tilda skulle vidare till Grönan och jag strosade upp mot Horngatan


Men innan så kan man ju inte passera Slussen utan att ta sig en strömmingstallrik.


Hornsgatan går man alldeles för sällan på.










Kommentarer

  1. Krusmyntagården är ett måste för oss, en till två besök blir det varje sommar.
    Tack för gratulationerna och presenter 😊❤️

    SvaraRadera
  2. Åh vilka fina sommarbilder. Och vilken fin bild på Tilda.

    SvaraRadera
  3. Jag har en kompis som har sommarhus i Själsö!

    SvaraRadera
  4. Hon kan vara nöjd, tycker jag! Otroligt vacker plats!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala