Tjött



Så här har det sett ut hela veckan. Galet mycket spring i mina ben. Mellan 15000 - 20000 steg om dagen. Då blir det inte mycket gjort efter arbetstid.  
Det står mycket om förlossningsvården idag i media. Jag känner verkligen för de arbetskamrater jag har. Barnmorskor på väg in i den berömda väggen. Dagen slutar med att de ber om ursäkt för att de fräst åt mig. Känns inte bra varken för dom eller mig!
Värsta jag läst denna vecka var (någonstans i landet) att de skulle fler assistenter så barnmorskorna inte skulle behöva bädda sängar eller hjälpa till vid matvagnen. Herre Gud, vilken värld lever politikerna i. Det var väl kanske trettio år sedan de hade tid med sådant. Om någonsin!
Verkligheten ser helt annorlunda än vad de som ska bestämma tror!!


Eftersom jag jobbar i år och det blev så mycket mer jobb än vad jag räknat med så pratade jag med skatteverket härom dagen och att begära jämkning var vad man skulle göra för att slippa betala restskatt (fick restskatt för första gången, fan inte kul)
Ägnande mer än halva lördagen framför datorn (ja, solen sken därute!) Jag kom en bit på väg men det lär väl bli fler timmar denna vecka innan det är färdigt. Siffror har aldrig varit min grej! Eller jag har ett väldigt gott minne för siffror, men det är väl matten som inte är min grej Är bra mycket annat och självförtroendet är det inget fel på😁


Jag har en välfylld tidningsback med kartor som jag tittade igenom i dag. Hittade nästa veckas karta. Det är nog femton, sexton år sedan vi var där! Nu är det dags igen.  Men det har väl kommit någon ny karta får vi hoppas på. Ön är ju inte stor så kommer vi bort oss så hittar vi säkert tillbaka. 
Påminner mig om när Helene och jag var på Syros och snurrade massor med varv i en rondell utan hitta hotellet. Det hade väl inte gjort så mycket ,men killen som vi hyrt moppen av stod och hade säkert väldigt roligt åt att vi snurrade runt! 


Åh, så roligt vi hade, Helene! Hyrde moppe och körde runt på ön. Drack massor av vin och pratade livet. Många minnen från ungdomen. Som vi skrattade och hade kul. 
Det blir nog moppe den här gången också. Eller jag funderar på att hyra en fyrhjuling. Jag tror Babben är en fena på det. Annars får vi turas om Babben och jag. Helen har inget B i sitt körkort och det har hindrat henne några gånger och jag tror balansen börjar bli för dålig för att skjutsa på moppe!
Det blir ett nytt äventyr!! 
Sånt gillar jag😀😀


I tidningsbacken hittade jag lite gott och blandat! Baggården nära Norska gränsen.
Här är också helt underbart med många minnen!


Eftersom jag inte är någon bilägare längre så blir ett väldans stort projekt att ta sig till det stora möbelvaruhuset i Kungens kurva. Därför beställde jag på nätet. Ett kommod till badrummet som ska (skulle) stå under tvättfatet för att förvara, ja ni vet! Tvättmedel, shampoo, sprayflaskor och allsköns saker.
Bad om hjälp men när det inte sker då jag tänkt, så dyker den lilla djävulen upp. Kan själv!! Fick ihop fanskapet till slut. Då visade det sig att det passade inte alls om jag inte sågade av avloppsröret till tvättfatet. Och det kan ni förstå var lite för vågat! Vatten läcka inte kul!  (tänkte på Åsa där)
Kaos i hela lägenheten med verktyg, skruvar och en broschyr om hur det skulle se ut. 
Så kan det gå när man beställer på nätet!

Det slutade med att det nu inte blev nåt kommod under tvättfatet. Kan bli ett skåp i vardagsrummet istället för det som står där som är för stort. Nu ska jag bar hitta en skiva att ställa saker på

Nu tar jag mig en kaffe och tar ett glas likör. Det går bättre att blogga då säger tjejerna😀

Håll tummarna nu att solen skiner på onsdag kväll eller åtminstone att det är uppehåll, då jag bjudit hit en massa trevliga personer för lite grillning



Kommentarer

  1. Åh så mysigt med Grekland!!! Hyra en fyrhjuling låter väl som en bra ide. Och glöm inte att det finns handbroms så du behöver inte bromsa med fötterna. Hoppas likören smakade bra och att ni får enmysig kväll. Här i Gosford har vi sol från molnfri himmel och 22 grader. Ändå fryser man när man är inomhus...

    Kram Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala