Vi bondar


Min fina pojke. 
Han är ju inte van det här med sängar och soffor. När jag lade mig på sängen satte han framtassarna på sängen Men insåg att den var lite för högt. Gick ut i köket och tog sats och vips så var han i uppe bredvid mig. Buffar och vill ha kärlek.

Det fluffiga överkastet har jag fått överge
            eftersom det fastnar i klorna.


Vi går våra rundor och igår gick vi förbi Bollstavägen och kollade mina planteringar


Första två dagarna har han haft fullt schå med alla dofter
Nu är det tredje dagen med Jojo och idag har han börjat testa mig. 
Han stannar och ska se på allt som rör sig. Det enda som får igång honom är godis. Ett par steg, sedan stannar han och tittar och vill ha mer. Det går ju inte, då kommer vi ingenstans.


Jag köpte en gosis innan han kom. Den tycker han om att tugga på. Men inte som Melvin som skulle snutta på på sina gosisar


Dom här första dagarna har vi inte gått så långa promenader. Men ska förlänga dom så småningom. Nästa vecka har vi tid hos veterinären för friskintyg. Det måste jag ha när jag ska försäkra honom.  Veterinären finns i Linde i Årsta och dit ska vi gå.


Tulpaner kan se väldigt olika ur. Denna ser nästan ut som en pion. 
Är så sugen att ta itu med balkongblommorna. Blir nog Mårbacka pelargoner och lite senare en klättervägg av något slag. 
Tar bort balkonglådorna


Har börjat titta på ett program som heter Hälsningar från olika år. Här om kvällen var det 1968. Så mycket igenkänning. 
Man rökte överallt, blå papiljotter med hårnät över, och dom sov man även med.
Gult och orange skulle det va!


Varför ska man ligga på filten när man kan ligga bredvid?


Igår gick det inge bra. Jag ser ju att Jojo har mycket spring i benen så jag prövade att koppla loss honom i parken. Han tokrusade varv på varv på varv. Kom inte när jag kallade. Inte ens en tik som löpte hjälpte.
Så fort jag närmade mig honom stack han. 
Jag vet, lite för tidigt!!
Nu ska jag skaffa en löplina på mint 10 meter
Irene var här på middag igår. När jag gosade med Jojo och Irene också ville klappa så så han ifrån. .
Det kommer att ta ett tag innan han är trygg helt klart.
Trots att det är lördag ville min läkare träffas, så nu är jag på väg hem från Huddinge, få se väg Jojo ställt till med😂


Så blev det😂



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala