Äntligen

 

108_0840 (2)

Ja, det kan man verkligen säga. Dom får fortsätta se så här glada ut. Sötnosar! Men dom satte verkligen skräck hos oss alla. När sedan man sedan får ett positivt  besked bara från den ena minuten till den andra då förstår man hur nära det är mellan sorg och glädje. Och hur viktigt det är att ta vara på våra dagar, som vi ibland tycker är ganska innehållslösa, men ändå så betydelsefulla när man får vara frisk och ha någon nära som man älskar. Avståndet till Australien har varit fruktansvärt långt även om man inte kunnat gjort så mycket mer om man varit där. Usch nu lägger vi det bakom oss och gläds åt morgondagen!

108_0863

Just nu när jag skriver detta så snöar det utanför mitt fönster och Åsa skulle nog haft användning för denna julklapp från 2006, men nyss sken solen. Visst är hon söt? Typiskt aprilväder skulle man kunna säga. Det är fredag eftermiddag och jag har varit ledig men suttit  framför datorn hela dagen. Vilket handikapp det är när man inte är så bra på det med dataspråket

2012-03-30 15;19;01

Nu backar vi tiden. Jag blev lite nostalgisk när jag såg Maries blogg idag. Typiskt 70 tal eller hur. Hela Källfjälls stugan var brun och gul. Plysch tröjan fanns också på 70 talet och jag var väl så där 25-26 år.

2012-03-30 15;19;26

Avdelningen nostalgi. Alla mina fina döttrar i stugan. Åsa ritade som det ser ut. Gun och Marie spelade kort. Åsa fick väl inte vara med kan jag tro:-)

2012-03-30 15;22;51

Ha ha vad roligt att se dessa bilder.Här i stugan där storasyster läser för sin lillasyster. Kommer ni ihåg Åsas blå nattlinne?

2012-03-30 15;19;10 skannade foton

Det är det här man minns från tjejernas barndom i Åsmansbo. Somrarna när dom mer eller mindre bodde nere vid Bersen. På kortet är det  Gun och hennes pojkvän,Uffe. Sedan är jag inte säker men jag tror Anders Westin eller är det Åsa Lindkvist, Pelle och Åsa kanske.

 

Haha jag som från början sade att vi inte skulle titta bakåt……. men sånt här vill man gärna minnas!

God helg på er som är lediga i helgen

Kommentarer

  1. Underbara minnen Karin. Så fina bilder. Härligt!

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Hihi kul med gamla bilder. Lägg ut bilden med flotten så får du säkert napp, nästan helt säker på att det är Anders men sen vet jag inte
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Ja herrejösses vilken vecka. Vi kände allt stöd från Sverige ända hit. Internet är väl fantastiskt. Vilka fina bilder :)
    På den nedersta bilden vill ja nog säga Gun, Uffe, Thomas Andersson, Marja-Leena (vi tältade en natt på andra sidan av Bersen) och jag. Så tror jag.
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Ja det finns ändå något positivt med att gå igenom sånt här. Vi har, om möjligt, insett hur mycket vi älskar varandra och hur bra vi har det.
    Kram sväris

    SvaraRadera
  5. Ja, ibland måste man ner på botten för att kunna inse hur bra man har det!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala