Vi vill så gärna tro

 

DSCF2220

Från mitt fönster på SÖS så kan jag se när skatorna bygger sina bon. Dagen innan detta foto var det bråda dagar här. Den här dagen så vilade en av dom i boet och den andra kom med material till deras gemensamma hem.

Såg också i Metro att de nya glassarna hade provsmakats. Så nu är det vår har jag bestämt mig för.

DSCF2227

Lördag em kom Marie, Magnus, Johanna och Malin på middag.  Marie har också haft sina pelargonier på vinterförvaring i mitt källarförråd. Som vi nu hoppas vaknar upp och pryder väggar och krukor.

2012-03-04 12.14.32

Den här fantastiska buketten (utom de rosa) hade de med sig. Så fina!

2012-03-04 13.39.35

Söndag körde vi till Väsby för en promenad. Vädret var soligt men när man kom in i skuggan var det riktigt kallt.

DSCF2238

Från det här hållet där solen inte nått syns frosten tydligt och från andra hållet där solen värmt är det frostfritt.

2012-03-04 13.50.40

Det var så vackert!

Photo 2012-03-04 13 33 58 (HDR)

Lånade Lennarts stavar och stavade mig fram. Underlättar om man har ont i ryggen. För man blir inte bättre om man sätter sig på sin breda bak. Nu gör jag ett försök med en kur Ipren i 10 dagar och TNS.

Den här veckan blir det båtmässa på onsdag. Det ska bli kul. Drömma får man ju lov att göra. Lite svårt är det eftersom båtsäsongen är den samma som motorcykelsäsongen.

Ha det gott!

Kommentarer

  1. Det ser fortfarande väldigt vintrigt ut på bilderna även om glassarna har släppts, men om en månad( och det går ju fort) så har ni nog lite vårigare. Fina blommor sim du fick. Hoppas att ryggen snart blir bättre. Har du hittat någon sådan där ost...pat. Jag kommer inte ihåg vad det hette, men en sån som du gick till när du var här.

    SvaraRadera
  2. Har du inte sett att skatorna blivit våldgästade av två kråkor de senaste dagarna. Vi får hoppas att de inte låter sig köras bort. Trevlig helg //Grannen i rummet bredvid

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala