Vi kan, vi kvinnor

 

Visst är det så.! Jag var igår på en träff på stadsbiblioteket för kvinnliga företagare. Vilken inspiration man får! Man blir lite nästan lite hög. En massa tips och många starka kvinnor, både unga och lite äldre träffade jag. Det är ju så tydligen att marknadsföring på Face book är det som gäller. Så jag ska försöka göra en företagssida där. Idag en ledig dag har det varit tvättstugan och ett par beställningar av skivan att skicka

DSCF2254

Dagens höjdpunkt var att få prata med den Åsa och Åsa. En skymt också av en nyklippt son som var på väg ut blev det också. Känns så overkligt att det bara är en månad sedan vi var där. Vi pratade nästan en timme. Tack och lov för Skype säger jag. Tidigare när man någon gång pratat med utlandet på telefon så blev jag så stressad så jag kom inte på något att säga. Det här känns så avslappande och behagligt.

DSCF2243

Annars i vecka så var det båtmässa här i Älvsjö. Ojoj vilka båtar vi såg. Vi drömmer om en  segelbåt eller motorseglare. Drömma får man ju tack o lov. Tyvärr är det samma säsong som motorcykel säsongen.

DSCF2245

Där sover man gott när man vaggas till söms

Beneteau Oceanis 54 - 2009

Det är nästan inte båt längre. Ser nästan ut som ett vardagsrum!

DSCF2247

Man behöver inte sakna något. Dusch och toa!

DSCF2249

Jag blir alltid så fascinerad över att det är tomt på damtoan men faktiskt lite kö till herrarnas toa!

DSCF2253

Efter mässan bjöds det på soppa och lite annat gott på Bollstavägen.

Micke, Lennart kusin, som också var med pratades det resor med. En riktig globetrotter. Det saknades inte samtalsämne där inte.

Nu blir det jobb i helgen. Så ha det gott så hörs vi efter helgen!

Kommentarer

  1. Fina båtar. Jag väljer också båge före båt :-)
    Ja tänk hur det va innan viber och skypa, svindyrt. Då skev vi brev, mysigt på sitt sätt det med.
    Kram kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala