Snurrigt

 

Ja snurrigt värre än vanligt är det. Antagligen för att jag inte kan så mycket av det om ämnet. Eller, nej jag är bra på mycket. Eftersom jag i långa perioder levt som ensamstående så har jag lärt mig vara väldigt praktisk och effektiv. Men det är definitivt inte detsamma som teknisk. Och eftersom jag är van att klara mig själv så är det så irriterande och frustrerande när jag måste be om hjälp. Den här gången har jag bytt bredband och någon mer “låda” som ska installeras. (Tur att Åsa E inte bor så nära, så slipper hon det i alla fall) Nå ska jag plåga Lennart med det i stället! Tänkte också säga upp min fasta telefon med det ingick “gratis” om man tog bredband. Hmm, konstigt! Jag skulle tom få ringa för 29 kr i månaden. Det ni! Som om det inte var nog så håller jag på att försöker organisera i mina mailadresser. Där tar jag Eva som gjort min hemsida till hjälp. Ska få alla mailadresser till samma adress.

DSCF2270

När jag kom hem från Australien kraschade ju min dator. Jag lämnade den till en expert för att rädda det som räddas gick. Idag fick jag tillbaka den lilla laptopen som han lagt över värdefulla mappar och mycket annat nyttigt. Kostade ungefär som en ny dator. Fy attan så dyrt. Eftersom jag var ledig så tog jag min nya att dra maten i och gick hela Tussmötesvägen till BEA där mitt paket från Com Hem fanns. Och på väg till studerade jag alla knoppar som snart ska brista.

DSCF2266 

Inte tycker jag att det är lika smärtsamt som Karin Boye. Tvärtom så känns det jätteskönt. Man är ute och krattar i sina trädgårdar och gör fint. Den övre bilden är syrenknoppar och den undre, ja ni ser ju själva! Jag har nu börjat gå genom koloniområdet på Årstafältet. Det är så roligt och lika spännande varje år att följa hur det knoppas och så småningom blommar.

Den här veckan har jag genom ett byte jobbat varannan dag. Nice. Så imorgon ska jag jobba och sedan vara ledig helgen. På lördag ska vi till Helene och Edvin på middag. Jag gissar att det blir mycket resesnack. De har nyligen kommit hem efter tre veckor i México. Vi har inte träffats sedan jag kom hem från Australien.   Ska kanske också hämta hem hojen från Fagersta.

IMG_0184-1 (2)

Nu börjar snart en härlig tid!

Ha det gott och fånga dagen

Kommentarer

  1. Lennart kommer fixa det där lätt som en plätt!
    Vi ville inte heller ha någon hemtelefon men vi är tvungna att ha det indraget då vi har ADSL internet.
    Ja ja nu använder vi telefonjacket till vår fax som Pontus lärare kan faxa hans läxor på då det löste ju sig bra ändå.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det där fixar Lennart! Skönt att ni börjar få lite vårtecken. Hoppas ni får en mysig helg. Kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag tror på Lennart :-)
    Ska du jobba varannan vecka nu :D det låter ju väldigt trevligt. Kör väldigt försiktigt om ni ska hämta hojen nu, rullgrus överallt.
    Trevlig helg
    P.s mäter bakluckan i morgon

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala