Jobbarhelg och drömmar

 

2012-04-01 07.18.58

Fredag ledig dag. Sitter framför datorn hela dagen och försöker få till en ny hemsida. Bara 7 klick, vips så ska det vara en ny hemsida. Inte då! Första sidan fick jag till sedan var det kört.

På kvällen åker jag till Lennart och blir uppassad. Så skönt. Lägger mig i soffan och läser dagen tidning medans han fixar en trerätters i köket. Lördagen likadant men då åker vi in till stan igen och Lennart lyssnar på jazz med sonen och flickvän. Jag åker hem och kryper ihop i soffan. Skönt det också.

2012-04-01 07.19.25

Vågar nästan inte säga det, men ryggen känns bra (ta i trä) och jag ska försöka smyga igång promenaderna till SÖS.

2012-04-01 07.58.11

Magiskt vackert när man går över Årstabron så här tidigt.

2012-04-02 16.23.07

Idag måndag går Årstaviken på väg till Gullmarsplan och ta bussen därifrån. Det blåser som bara den men solen skiner men på himlen blir det mörkare och mörkare. När jag kommer hem börjar det snöa. Men som den positiva mänska jag är så stannar ju våren upp och vi får njuta länge av den årstiden! Det är ju bra!

2012-04-01 11.19.54

När man får ett mail från Svenska spel som det står Grattis Karin på, så hoppas man ju att det plötsligt ska bli min tur……

Innan jag tittade hur mycket det var så drömde jag mig både till Machu Picchu i Peru

och Petra i Jordanien. Visst är det märkligt vad de kunde förr! Levde folk där och iså fall hur?

Vad vore livet utan drömmar? 

Men det här var ingen dröm fast man fick nypa sig i armen för att det var så stort, Massada klippan i Negevöknen i Israel 1991, Åsa och jag körde genom öknen när solen gick ner och färgade hela sandstens öknen aprikosfärgad. När vi kom fram var det här vi såg. Mäktigt!

Ca år 37-34 f. Kr lät Herodes den store bygga ett palats på berget. Fästningen mäter över 700 m från norr till söder och över 350 m från öster till väster. Judarna hade intagit klippan och 1000 personer män, kvinnor och barn levde där. 73 år efter Kristus tog sig Romarna upp och där fann man 1000 personer som hade begått kollektivt självmord. Hu så hemskt!!

Vi bodde på ett hostell strax nedanför klippan. Om det skulle vara någon sport i det hela så skulle man ta sig upp för den här smala stigen i mörkret för att se solen gå upp över Döda Havet. Det fanns en lift tydligen, men vi trevade oss upp och hörde stenarna rassla utmed berget.  Men det var det värt. Tänk så vackert det var att stå däruppe när solen gick upp. Jag för gåshud bara jag tänker på det.

Mosaiken finns ännu kvar på vissa ställen. Det här är rester från en synagoga. Rester av badhus fanns också kvar. Helt otroligt! Det var inga fuskbyggen det inte!

Nu ska jag sluta drömma för den här gången, men den resan glömmer jag aldrig. Det var stort mina vänner!

Nu tillbaka till verkligheten

I morgon sovmorgon. Njuter nästan ännu mer ikväll av att veta att man får vakna av sig själv i morgon.

Må så gott

Kommentarer

  1. Oj så skönt att din rygg är bättre. Så synd att din rygg var som den var när ni var här för det var så mycket som ni missade när man inte kunna gå några längre promenader. Men det får bli en annan gång.

    Vilken storvinst ;). Resedrömma är kul.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala