Söder eller Kungsholmen

 

2012-04-03 14.49.38

Tisdag var en ledig dag då jag hade en tid bokad på banken för att prata pension. En underbar Agneta som äntligen kunde förklara hur det är och hur det kommer att se ut. Resultatet är att jag kommer nog att överleva när jag börjar ta ut min pension. Ska man ta ut allt som går eller spara? Jag har sett alldeles för många som strax efter pensioneringen har kastat in handduken utan att haft någon nytta av de sparat. Nä, lev här och nu. Morgondagen vet man inte mycket om.

2012-04-03 14.52.03

Mariatorget var vår fint. En mysig del av Söder tycker jag. Annars är jag nog mer förtjust i Kungsholmen. Mindre hipt och lugnare än Söder. Kan bero på att jag bott där kanske.

2012-04-03 16.06.11

När man ser en sådan här port visst blir man nyfiken? Den här är från Götgatsbacken.

1333570093261

En vacker bukett med tulpaner fick jag av vännen min. Och det får man aldrig för mycket av. Tänk förr så kunde man bara köpa tulpaner efter nyår. När jag flyttade ner till Skåne brukar jag få dom första tulpanerna som kom lagom till min födelsedag. Och dom kom oftast från Danmark och hade löken kvar.

1333718915546

Ja, go vänner så här såg det ut från mitt fönster på jobbet. Inte så kul. Då får man se framåt. I morgon har jag bjudit hit Marie, Magnus och Sofi med sina pojkar. Så roligt!  Inte så ofta man har småbarn i huset numera.

Och då ska det ätas lamm och lite annat gott.

Ha nu en fortsatt GLAD PÅSK

Kommentarer

  1. Ja det helt rätt. Man ska leva här och nu. Allt annat löser sig. Vad mysigt med finbesök. Hälsa alla så mycket.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala