Höst och bilar

 

2012-10-25 11.23.35

Ja samtidigt som det väldigt vackert med alla färger så vet man att det är under en lång tid som man ska pälsa på sig den ena tröjan på den andra.

Det händer inte så mycket nu för tiden. Bilden är från Svedmyra T banestation.

2012-10-24 16.28.03 (1)

På Ringvägen nästan nere vid Skanstull står det här vrålåket ibland. I den butik hade B & O sina lokaler tidigare. Nu är det Hearing som har den butiken. Jag bara gissar nu, men jag tror inte de säljer hörapparater! Tror jag ska gå in någon dag och fråga, hur ska man annars få veta? Men ibland(för det mesta)  är det bäst att inte ta reda på vad allt kan vara. Då får man själv fantisera, så håller man hjärnan i form:-)

2012-10-25 12.51.19

Lite skillnad är det, men storleken har ju ingen betydelse, eller hur var det? Liten och söt!

Igår kväll så hade jag Oskar och Nina på besök. Det är så mysigt. Men inte kom jag ihåg att fota inte och hittade ingen bra bild heller sedan tidigare. Det blev middag med tre rätter. Och en massa trevligt prat. De skulle hjälpa mig att skicka en Mp3 fil till USA. Det är bara att hoppas det ger frukt. Tack snälla ni för hjälpen!

2012-10-26 11.15.21

Så igår kom då den första snön och den fanns kvar i morse.

2012-10-26 12.26.49

Igår kom också vinterdäcken på så lägligt. Men då passade inte fäljarna som satt på sommardäcken. Det blev en tur till Handen C där Biltema fanns. Tänk vad man lär sig hitta! Så idag har jag vinterutrustat men snöskovel, K sprit och en sopborste.

2012-10-26 11.10.00

Balkongmöblerna är täckta med en presenning. Så kan det bli vinter nån gång då, så det snart blir vår igen.

2012-10-26 12.58.37

Det här är den nya arenan som ligger ett stenkast från Globen. På långt håll när man ser både Globen och den här så tror jag att det är någon slags rymdtema, för det här ser ut som ett stort Ufo på håll.

I kväll blir det X factor sedan är det jobb i helgen.

Ha det gott och var rädd om varann.

Kommentarer

  1. Oj vilken stor arena som bara poppat upp.
    Vad mysigt med Oskar och Nina som middagsgäster. Då håller vi tummarna för din MP3-fil i staterna.
    Kram kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala