Lössen och jag

 

2012-10-20 12.11.41

I början på sommaren fick mina hibiskusar löss. Jag sprutat med såpa 4 ggr. Jag har klippt ner dom! Det hjälper inte. Jag är rädd om min Thailändska och Australienska. Någon som har tips om hur jag ska få bort dom? Skicka gärna en kommentar!

2012-10-19 17.01.09

Ja annars händer det väl inte så mycket. Det närmar sig vinter kan man konstatera.I går fredag bjöds jag på middag hos Irene. Som vanligt pratar vi så jag glömmer att fota. Men trädet här är taget från Sandsborgs tunnelbaneperrong. 

I torsdags var jag och hämtade mitt pass. Det tog ca 2 min innan jag var ute igen. Inte mycket folk heller som ska beställa nya pass. Och nu var alla tretton luckor bemannade. När jag var där så var två bemannade! Inte konstigt att det var sextio personer före mig.

2012-10-12 13.29.07

Annars går det mesta av tiden till att drömma och planera min Thailandsresa i mars. Herre Gud så långt i förväg, säger ni kanske. Ja men det hjälper mig att ta mig igenom hösten och vintern. Mars, varje år tror man att våren kommer men nej, dagen därpå har det kommit ett nytt snötäcke som ska bort. Vet inte men hösten och vintern blir svårare för varje år. Ju äldre man blir. Eller har det att göra med att jag de senaste året valt att tillbringa  några veckor i ett varmare land?

 

2012-10-19 15.06.44

Min skrivbordsbild på jobbet. Koh Lipe. Man går runt ön på lite mindre än två timmar! Ser helt magiskt ut!

Kaixolipe Resort Koh Lipe - Balkong/terrass

Jag har tom bokat var jag ska bo, med havsutsikt från balkongen, från över våningen. Och för tre dagar betalade jag 1 465 kr.

http://www.agoda.se/asia/thailand/koh_lipe/kaixolipe_resort.html?asq=uRBXj9f%2fvf%2fUleMLVEs7sg%3d%3d

DSCF0334 (2)

Må denna vinter gå fort! Och då är det inte lätt att fånga dagen. Men jag älskar de vinterdagar som är –10 och sol. Men inte så många! det här fotot togs alldeles efter jag kom hem från Thailand förra gången!

Ha det gott och var rädd om varann!

Kommentarer

  1. Koh Lipe ser helt fantastiskt ut! Vi är övertygade om att du fått smak på det goda. Du ska se att du snart bor i solen året runt :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala