Tur som en tok

 

Igår kväll fick jag ett SMS att jag skulle ringa upp ett  tele nummer och sedan var det ett diarienummer. Jag satt framför datorn så jag ringde upp med detsamma. Då visade det sig att någon i USA i någon delstat som jag inte minns hade försökt ta ut pengar på mitt kort. Så MasterCard blev misstänksamma och kontaktade mig och det spärrades så inget hände. Men hur är det möjligt? Jag lämnar aldrig från mig kortet, jag tar aldrig ut pengar på kortet heller. Lånar ut har jag aldrig gjort! Jag betalade mitt boende på Koh Lipe häromdagen.

Jag tackade så alldeles mycket att det finns någon slags kontroll.

Inte nog med det när jag köpte en sallad på sjukhuskiosken på mitt vanliga kort i morse så stod det köp medges ej! Kan man inte bli knäpp? Då har det kortet avmagnetiserats! 

Kommentarer

  1. Men vad bra att dom ringde! Det där är sånt man tror händer andra och aldrig en själv :(

    SvaraRadera
  2. Var det din bank i Sverige som hörde av sig? Annars borde du nog ringa din bank. De finns så mycket idioter som försöker lura en. Vi får ofta mail venska banker som försöker lura oss. Eller i allafall Swedbank. Idioter!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala