Veckans höjdare

 

IMG_20121003_180157

Igår efter jobbet igår tog jag bussen till Visätra för att hämta bilen. Det är så fin och jag är så glad för den. Lyckades pruta gjorde jag också. Den är väldigt fin för att ha sju år på nacken. Och så roligt att köra. Den är ju snäppet vassare än min lilla röda. Dessutom så har den några bokstäver till så den är lite extra upphottad.

IMG_20121002_182235

För att som vanligt ta ut svängarna så nu handlar det om vad vi handlar när vi reser som vi gör, vad är det förutom kläder, väskor och klockor. Ja lite keramik blir det om man är i Grekland. Den i mitten inhandlades 2008 på Skopelos. I augusti när jag åkte tillbaka på Skopelos, som är den ö som toppar alla andra grekiska öar jag varit på, så träffade jag den keramikern som jag handlade den stora skålen hos. Det blev två små denna gång. Det finns så mycket fint i den verkstaden.

IMG_20121002_182504

Det blev också en liten mjölkkanna.

IMG_20121004_200917

Jag vet inte vad ni handlar när ni reser men jag har alltid köpt med mig lite andra saker också. Saker som man varje dag använder påminner mig om den resan. Tandkräm, hudkräm och handkräm från Australien. Schampo från Grekland. Och så mina fina sockiplast som jag fick av Åsa när vi firade jul på Irland första gången. Kallt som tusan på stengolven, ja inte bara där. Det var kallt överhuvudtaget. Men vilken mysig jul det var! Dom värmer mina kalla fötter fortfarande!

Ni hör ju vilken globetrotter man blivit:-)

IMG_20121004_164043

Idag en alldeles vanlig torsdag är jag ledig, lyxigt, dessutom är jag ledig imorgon också. Så idag har varit och inhandlat en mobilladdare till bilen men två USB uttag ifall jag skaffar mig en GPS. Efter det hämtade jag upp Irene och bjöd på en åktur. Vi åkte till Hellasgården och skulle fika men det var hur stängt som helst. Så det blev Sickla centrum istället. På övervåningen i ett affärshus finns ett konditori som samtidigt hade blommor, smycken, keramik  ja det mesta. Jättehäftigt!

Eftersom vi utökar antal boende i min port men en liten Ragna så skulle den inhandlas en present. Det fanns en väldigt fin barnaffär som hade så mycket fina saker. Då slog det mig att här skulle min CD kunna platsa. De blev intresserade och som av en händelse så råkade jag ha några skivor med mig. Ödet är med och styr ibland! Mycket finns det där!  www.farmhouseshop.se och nu ligger min skiva där på disken.

En talesätt som jag tänkt ofta på sista tiden och något dom allra flesta borde ta till sig. För det är verkligen så! När man är mitt i något som känns oöverkomligt så känns det så mycket bättre att tänka på dessa ord.

Nu får ni ursäkta de lite suddiga kort som finns på denna sida!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala