Åtta härliga dagar på Koh Tao

 
Spännande med nya öar. Den här resan har varit full av positiva överraskningar !
Det får bli en baklänges resa nu eftersom bilderna kom in i den ordningen. Den här herren hade jag ett allvarligt snack med i morse.  Men han såg inte ut att bry sig så värst mycket. Stilig var han i alla fall.

 
Ja idag är det sista dagen på Koh Tao och eftersom jag lämnade tillbaka moppen i går så fick det bli Nangyuan islands. Ett naturreservat med bra snorkling.
 
 
 
Men kära värld, vilken skorv. När vi åkte dit var jag den enda passageraren. Men fyra gamla thaigubbar var det som besättning. Dom hade i princip kunnat köra mig var som helst. Men jag kom både fram och tillbaka med samma gubbar. Söta och lite tandlösa. Älska gamla gubbar!
 

 
Ja här kunde man ju haft ett litet hus. Nu är jag så lyckligt lottad att jag har haft en jättefin lägenhet en bit upp från hamnen med utsikt. A room with a wiew. Fast jag hade två rum och kök. Tack snälla Kilis och Eva som gjorde detta möjligt! Jag har verkligen trivs!

 
Mellan öarna kunde man gå
 
 
En liten fiskeby som mest är känd för sitt fantastiska dykvatten. Och väldigt mycket ungdomar åker hit för att ta certifikat. Dessutom mycket billigare att vara, än tex Koh Lanta!
 
 
Underbara stränder överallt. Det här blev min favorit. Bara att rulla utför backen och så var man där.
 
 
Härligt! 
 
 
När man kommer hem går man rakt in i duschen. Efter det blir det en liten tupplur och lite läsning. Jag har läst ut en massa böcker.
 
  
Upptäckte också en ny författare eller författarpar  är det ju. Ruggigt bra. Nu ska jag bara ha tag på nästa

 
Måste finnas utanför varje nybygge 
 
 
Orkar inte gå ut ikväll så det fick bli lite enkelt att ta med hem!

 
Nu är det packat och städat så nu är jag redo för morgondagen. Till Koh Samui för de sista tre dagarna innan Australien.
 
 
Ha det gott för det har jag. Bara lite pratsjuk:-))

Kommentarer

  1. Vilka underbara dagar du ser ut att ha Karin ! :) Hoppas din fortsatta resa blir toppen....snart får du träffa dina Åsor.....gissar att du längtar :)
    Härhemma har våren börjat kännas av lite grann....skööööönt !!! Jag vill ha ljus och värme :)
    Ledig två dagar och skall måla om mitt sovrum :)
    Ha det fint och stor kram <3 Carina

    SvaraRadera
  2. Ja vilken resa! Snart är du här och så du får snacka av dig.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala