Till Koh Tao

 
 
 
 
Nu var det ett tag sedan, men skam den som ger sig! Ja, så här ser mina trevliga frukost aktiviteter ut. Undrar vart jag ska idag? Jag är nu på Koh Tao sedan några dagar! Bor flott i en jättefin lägenhet med havsutsikt. Fint ska de va:-)
 
 
Här var det lunch. Beställde in ett litet glas vitt vin. In kommer en visserligen ,liten, men en flaska rött. Tror jag gav 400 bath totalt. Just ja det var en limeshake också. Ca 80 spänn. Krispiga kycklingbitar sweetchilli att doppa i. Mums!


 
 På rekommendation fick det också bli Whitning, så hette restaurangen. All därinne i vitt! Kommer nog mer bilder därifrån. Liite finare och liite dyrare.
 
 
 
 

Resan hit tog en hel dag. Blev upphämtad sju, sedan tre bussbyten. Den sista var dock den bästa. Den första och andra satt vi som packade sillar. Ibland dom en finne som stånkade och stönade hela vägen för att HAN satt för trång. Vem F-n gjorde inte det? Fantastiskt fina lampor i den sista bussen. När ska SL ta över det:-)
 
 
Körde som en galning gjorde han. Så jag tog plats bredvid nödutgången ifall....

 
I hamnen innan färjan skulle gå till Koh Samui, där jag skulle mellanlanda. Träffade jag bland annat dessa. Mamman såg sjuk och skabbig ut med sår lite varstans. Det såg ut som hon hade stött bort den lilla som knappt hunnit öppna sin ögon. Jag fick i alla fall till en amning för den lilla. Sedan vågade jag inte titta längre! Usch!
 
 
 
Den var så söt, men lite smutsig den med.
 
 
 
Äntligen framme på Harrys resort. Boendena blir bara finare och finare.

 
Koh Samui blev det bara en natt innan jag åkte vidare till Koh Tao. Där hade jag lite stök första dagen men, Gud vilken fin lägenhet jag fått låna. Helt fantastisk! Ganska högt på ett berg så man ser havet och hamnen där färjorna far fram och tillbaka.
 
 
 
Andra dagen skulle jag åka och hämta en hjälm. Kontoret ligger i en mycket brant backe så när jag sätter mig på moppen så går det åt helsicke. Jag ramlar neråt i backen förstås och får moppen över mig. Genast rusar 4-5 söta små thaiändskor fram och ska hjälpa tanten upp. Vilket inte tanten vill så jag kravlar mig upp och borstar av mig dammet och säger förstås att det där var väl inget. Pinsamt, men som tur gick det bra. Lite olika blå nyanser och lite skrapat det var allt. Men eftersom jag inte direkt är vårblek så syns det inte så mycket.
 
 
I går var det här jag spenderade några eftermiddagstimmar.
 
 
 
Det kan vara svårt att hitta frukostbröd som jag tycker är ok. För det mesta är det lite gummiliknande formbröd. Men nu trodde jag att jag hittat en riktig frukostbulle. När jag fick ur den ur förpackningen visade det sig att det mest liknade en korv med bröd.
 
 
Nu får ha det så bra. Just nu njuter jag som bara den. Puss till er alla!

 

 
 
 
 
 

 

Kommentarer

  1. Vi får ta en bild träffar kväll när du kommer hem, vill gärna se mer. Ser att du trivs och mår bra, trots mopeden :)
    Kör försiktigt
    Kram
    Gun

    SvaraRadera
  2. Ser underbart ut. Njut nu extra mycket för om en vecka är du här i Sydney.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala