Dagarna rullar på

 
Ja så ser mitt lilla hem ut! Ett rum och stort badrum. AC som jag bara använder på dagtid om jag är hemma! På natten är det så kallt så jag kan inte ha den på. Jag brukar vakna vid tre tiden och ta på fliströjan. Vilken tur att jag tog den med! Thailändarna säger själva att de aldrig har haft så kalla nätter. Väldiga temperatursvängningar. Idag har det varit väldigt varmt!

 
Här är en av mina favoriter

 
Klong Dao strander sett från vattnet.

 
Igår kväll så gick jag rakt ner från Papillon till Long beach när solen höll på att gå ner.

 
Här är jag också för det mesta och badar. De har solsängar gratis. Restaurangen heter Three moms. Tanten tyckte så synd om mig igår för mina myggbett så hon kom med linement och smörjde mina knöliga ben.

 
Jag fick fint sällskap av den här söta tjejen under middagen. Hon kurade ihop sig och somnade på min fot
 

 
Idag, söndag, var den varmaste dagen hittills. Närmare 40 grader. Då är det skönt att sitta på moppen och köra runt. Så idag körde jag till Old Town. Men fy hundan så varmt det var när jag var där!

 
Jag var på jakt efter ett par byxor som ska täcka mina knöliga ben. Så här ser det ut i de flesta "affärer"
 
 
När jag är i Old Town så måste jag in på Mango bar. En mango shake och en burgare! Himmel så goda burgare de har! Och fick sällskap där också av en liten vän.

 
Det är inget fel på tyget, men modellen! Men dom kan rädda mig från fler myggbett kanske! Och sköna är dom!
 
 

Frukter av alla de slag. Skalade och färdiga att äta. Mums!!
 
 
Ha det gott!
 
Ps. Hoppas det går bra för dig Annette! Ds
 
 


Kommentarer

  1. Tänk, jag visste inte att man kan frysa i Thailand. Byxorna, helt klart annorlunda. Hoppas de ska skydda dig mot myggbetten. Ha det gott!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala