Två sidor av myntet

Ja, det här är nästan, bara nästan, det bästa ögonblicket när man har en resa framför sig. Arlanda! Vaknade tidigt och gjorde sed sista som skulle göras. Körde sedan till Älvsjö där jag hämtade upp Axel, som körde mig till flyget.
 
 
Resan mellan Stockholm och Doha gick bra. Hade druckit ett par glas vin så jag slumrade till en halvtimme. Inte mer! Sedan från Doha tog jag en halv sömntablett och var klarvaken heja tiden. Jag avundas dig Marie som kan somna direkt! När jag kom till Bangkok så får jag veta att jag beställt inrikes till Krabi med Air Asia och de flyger från den flygplatsen i Bangkok. Då det bråttom ska jag säga!  Hämta väskan på bandet och kastade mig i en taxi till den andra flygplatsen och fick betala övervikt för man fick bara ha 15  kg i väskan och jag hade 19 kg! Rusar vidare och hinner med planet och toksomnar en liten stund. Vaknar och inser att jag slagit min stolsgranne på armen. En snygg, väldigt snygg fransman. Usch så dum jag kände mig!
 
Med ett nödrop hann jag med sista båten till Koh Jum. Jag förstår nu varför sista färjan går så pass tidigt. Efter halva resan fick en gubbe gå ut och putta loss oss efter som tidvattnet hade hunnit ikapp oss. Den gullige mannen från resorten kom och hämtade oss vi hamnen och sedan bar det av. Jag vill inte kalla det väg men vi tog oss dit. Inte är jag rädd av mig men jag skulle aldrig kört på den"vägen"
 
 

 Min veranda!
 
 
Jag blev glatt överraskad!

 
Så underbart vackert!
 
 
Så underbart! Det passade mig perfekt! Väldigt primitivt med en stor guldkant av lyx. Två sidor av samma mynt. Jag bor i något som jag inte vet vad jag ska kalla det. En bambuhydda är det närmaste jag kan komma. Huset lutar så förskräckligt så man får ta sats (liite överdrivet) men ändå, för att ta sig till badrummet. Vilket gör att jag kasar ner lite i sängen om natten. Men det gör inget!
 



Kommentarer

  1. Vilket äventyr du redan haft. Häftigt boende. Det är ju sådana små detaljer som man minns efteråt. Utsikten är verkligen galet vacker. Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Mycket charmigt boende. Ja visst är det en underbar känsla att sitta på flygplatsen och ha allt det underbara framför sig. Ha en fortsatt underbar resa.

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera
  3. Älskar att sitta på Arlanda och njuta av känslan att vara på väg. Ha det bäst!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala