En kväll på byn

 
 
Förmiddagarna är nog den behagligaste tiden på balkongen innan det blir så varmt. Men kvällarna när det börjar skymma och sedan bli mörkt är så himla vackert. Njuter varje kväll. Tar mig ett glas rött(nyttigt för blodet, det vet väl alla) innan jag går ner till byn för att äta.
Ibland träffar man personer som jag nog aldrig skulle pratat med om vi varit två. För ett par kvällar sedan hade jag precis satt mig ner och skulle beställa mat, så kom det fram en kille i tjugofem års åldern och frågade om han fick slå sig ner. Jättetrevlig kille från Canada som var här för att dyka som de flesta andra ungdomar. Vi satt och pratade i två timmar. Han var snickare och hade rest massor som han berättade om. Dock inte till Sverige men det skulle bli hans nästa resa. Jättetrevlig!
Igår var jag ner till byn och tog hem mat. När jag väntade i baren att maten skulle bli färdig så hamnade jag bredvid en finsk kille, dykinstruktör, som berättade om sitt liv här. Det var hans sjunde år i Thailand. 
När jag sedan skulle betala och gå så sa thaitjejen som under tiden fixat käket, jag lade i lite extra så det räcker två dagar. Allt för 100 bath=25 kr. Och gott var det;-) Me like!
  
 
I förrgår var jag och prövade en nyöppnat italienare, Neptun. Marita och Kalle rekommenderade deras lasagne. Den var supergod! Italienaren, han själv, visade sig bo i samma hus som mig.
 
 
Utsikten från Neptuns takterrass. 

 
Denna lilla kisse höll mig sällskap. Sämre sällskap har jag haft;-)
 
  
 
Knallade vidare. Måste försöka få lasagnen på rätt plats.  
 


Den här kissen var nog .den sötaste jag sett hittills. Ett litet alldeles runt ansikte!  

 



 
Innan stranden igår fick jag se ett flygfä som for ut och in genom dörren. Jag trodde först att den bara var in och vände men när jag skulle gå ut en timme senare så kom den infarande och dök bakom TV. Lite otydliga bilder. Men fy för den lede var stor den var. Svårt att se kanske men boet av lera han byggt på bara en lite stund var stort som en stor fingerborg, om ni vet! Fantastikt! Men nu är han
VRÄKT.
 
 
Sedan blev det Sairee beach, mest för att jag fick tips om en sorts bokhandel, nåja, det skulle väl likna en sådan i alla fall, där man kunde byta in sina böcker och kanske hitta två nya, vilket jag gjorde. Bra, och väldigt vanligt på andra Thai öar men här var det ovanligt tydligen. Bra tips från nätvänner!

 
Att denna pippi skulle precis som jag gilla vårrullar med stark sweet sour det trodde jag inte. Men det gjorde han.
 
 

Den här killen går fram och tillbaka hela tiden på Tah Toh beach och viftar på svansen och ser så glad och förhoppningsfull ut. Har inte sett att han lyckats få någon fisk ännu. 

 
Cementvägen från Fredom beach till Tah Toh är magisk! 
 
Kram till er alla mina nära och kära

Kommentarer

  1. Åååhhh så underbart du verkar ha det Karin 😘😘
    Stor kram från mig Carina

    SvaraRadera
  2. Ja. Carina jag är väl medveten att jag har det bra. Du får komma hit!Älskar det här livet! Men den svenska sommaren är svårslagen!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja du verkar ha det underbart. Kul att du träffar en massa folk och få prata av dig lite :). Passar dig ju så bra för du är ju inte speciellt blyg av dig. Otroligt söt katt. Våra killar fyller 1 år imorgon.

    Kram Lill-Åsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala