Läser och putsar

 
 
Ska ta och rita ner en sista blogg från Koh Tao som jag nu lämnar efter sex veckor. Tråkigt, men också roligt. Tråkigt eftersom jag fått nya vänner här på ön. Roligt att få se något annat. Koh Tao är ju litet. Men det finns säkert mer att se och uppleva. Hoppas kunna komma tillbaka någon gång framöver.
 
 
Jag har verkligen haft det bra här i denna fina lägenhet. Undrars om jag kan få ner denna tavla i resväskan;-( Förmodligen inte! Den är så himla fin!

 
Ja när den verkligen fungerar så är den himmelskt skönt. I natt gjorde den inte det kan jag säga. Har legat med en blöt handduk på bröstet ända fram till morgonsidan. Men nu är det full fart igen.
 På dagarna behöver jag egentligen ingen AC.  Då öppnar jag korsdrag. Härligt!
  
 
 
Det var ett tag sedan jag bloggade märker jag. Det här en av de skymningsbilder jag tagit (massor)

 
Ibuprufen. Så här såg de ju ut på åttitalet (brufen). Idag har vi i Sverige tagit bort färgämnet, men annars samma piller. När jag kom hit så fick jag ju samma bronkit som förra året så det blev en veckas antibiotika och lite ibuprufen. Tror att det kan vara AC och värmen. Skit samma, nu mår jag bra!! 
 
 
Som jag nämnt så har jag fått lite nya vänner. Warisara som serverade mig på Moov i början på veckan. Hon jobbar på bank och hjälper till på pojkvännens , Georges, bar ibland på kvällarna. Eftersom det var lugnt den kvällen så tog hon sin mattallrik med sig och bad mig dela den med henne, sedan pratade vi och drack vin halva natten. En sådan underbar liten människa.
I går ville hon bjuda på en sushi middag på ett nyöppnat ställe strax ovanför Sairee, Skulle aldrig ha hittat dit själv! Väldigt flott och mycket god mat!
Vi blev ett helt gäng. Sju personer som tog en taxi till Sairee och åt sushi och hade en trevlig kväll Dock inte så sen som den förra.  
Vi kom från olika delar av världen allihop. Det är en del av resandet som gör det hela så roligt. Man lär sig så mycket och så får man träna engelskan. Har inte pratat svenska på flera veckor om man bortser från mail och fb.  
 
 
Ikväll när jag hämtar tvätten i byn ska jag bara gå förbi och säga hej (få se hur det går med det, ska packa ikväll) och förbereda för morgondagen.
 
 
 
Moov som jag hela tiden gått förbi och trott att det är inte är nåt för mig. Skitmysigt!
 
 
Inte riktigt som Årsta partilager, men ändå.

 
Här var jag en kväll och åt. Det kan jag varmt rekommendera.

 
Ja, kära någon vad jag läst. (inte så mycket annat att göra) Det var lika förra året! Jag hittade då böcker som jag minns ännu, som följer med länge. Tex Snart tar floden oss, Morgon över Jemen..... Böcker som man aldrig skulle ha hittat annars. Solkiga och lite (inte så lite) skitiga, med går att läsa.

 
 Utsikten från baksidan av huset jag bor i.
Isfabriken där jag handlar mitt vatten. Sex stora flaskor vatten för 70 bath.
Ett stort och glatt gäng som arbetar där. Och dom har kul på jobbet. Man hör dom skratta och sjunga hela tiden.
 

Ha det så gott så hörs vi från Koh Samui om några dagar
 
 


Kommentarer

  1. Skrev en lång kommentar som bara försvann. Är så trött på Blogger. Händer alldeles för ofta.

    Provar igen men lite kortare.

    Kul att få ha så mycket mysig tid med thailändare och få uppleva det riktiga Thailand. Du kommer säkert få kulturkrock när du kommer till Koh Lanta med alla svenskar.

    Kram och godnatt från Sydney

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ingen bra början

Boul igen

Fyra mil norr om Uppsala