Kriget? Onsdag eller torsdag?

 
 

 
I morse vaknade jag tidigt och trodde kriget brutit ut. Det lät som en eller flera kulsprutor. Inte bara precis bakom huset utan det hördes från lite olika håll i byn. Det tog ett par timmar innan jag fick veta att de firade Kinesiska nyåret. Getens år! Vad nu det kan betyda? Nåt bra säkert! Får nog googla på det!
 
 
Jag har ju lite svårt att ligga i solen flera timmar numera. Så jag lägger mig i skuggan med boken. Sedan går jag fram och tillbaka i vattenbrynet och gör många vändor ut i vattnet. Älskar att bada både här och hemma. Vatten är nog mitt element tror jag. Vatten i alla former. När jag går i vattenbrynet kan jag ju inte låta bli att plocka vackra snäckor. Eva du får kasta dom om du vill! Men tyckte de kompletterade din samling
 
 
Ja, jisses vad man läser.! Boken till vänster Jojo Moyes är hennes senaste. Om man tröttnat på deckare så är denna bok något jag verkligen kommer att bära med mig. Vilka livsöden det finns. Hennes förra tror jag hette Det sista kärleksbrevet. En otroligt vacker och stark kärlekshistoria.
 
 
Den här lilla killen var bara tre dagar förra året när vi träffades. Han ligger på en bädd på golvet i mammas affär/bokhandel/bokningsbyrå (tror de bor där). Mamman kände igen mig sedan förra året. Nu var det sen kväll och sovdags. men annars är det full fart bland böcker och chipspåsar. Jag bokar mina färjebiljetter där och får en liten rabatt. Jättegulliga, både mamman och sonen.

 
Kilis och Eva hade berättat om denna folka-buss. Jag hittade den inte förra året men måste ha kört förbi där massor av gånger. Nu hade jag parkerat moppen precis utanför och varit och käkat. När jag skulle åka därifrån så ser jag bussen ett par meter från moppen. Raggie musik på högsta volym, svårt att missa egentligen. Inget för mig som inte röker om ni förstår;-) Det är ju en bar innanför bussen och jag tror kanske att man går in genom framsätet. Lite charmigt är det ju!

 
Dagens mangoshake i Sairee

 
Sairee centrum eller vad man ska kalla det för. Jag kryper in i skuggan!
 
 
Många sötnosar finns det här. Först visste jag inte om det var en katt eller hund. Men bestämde mig för hund!

 
Denna kille brukar vänta på mig i trappan. Så jag slår mig mig ner och vi har en prat och kelstund. Vi behöver det mycket han och jag! Vi avhandlar en hel del, faktiskt!
 
Dagarna är annars lite lika och det kan va svårt att veta vilken dag det är. I morse trodde jag det var torsdag och då städar man ju;-) När jag var nästan färdig (ingen fuskstädning idag) kom jag på att det var kanske onsdag idag. Så var det, men städat och fint blev det.
 
 Igår blev det en månad här på Koh Tao. Och idag är det tio dagar kvar. Ön är ju liten så jag har "gjort" Koh Tao för denna gång. Sedan tar jag färjan till Koh Samui där jag stannar i tre dygn.
 
I går kväll lämnade jag tillbaka moppe och bryr mig inte om att förlänga uthyrningen. Det finns ju allt i närheten och om ett par dagar går wifi uppkopplingen här i lägenheten ut, så då blir det till att blogga eller göra inlägg på stranden eller när jag är ute och käkar.

Roligt att ni tittar in. Kommentera gärna!

Kärlek till er alla skulle Gun sagt, låter främmande i min mun, men det är ju det jag menar!

Kommentarer

  1. Det ser verkligen jättemysigt ut. Ser ut som att det är en liten stad också. Är det stort som salladan eller? Så charmiga djur och så gulligt att damen med bebisen kom ihåg dig från förra året.
    Tänk att du har varit där så länge. Helt otroligt!
    Njut nu av sista tiden där innan du åker vidare söderut.

    Kramar från Åsorna

    SvaraRadera
  2. Oh Karin vad jag avundas dej och vad tiden gått fort.Härligt att du har en bra tid kvar i sol o värme och nya strapatser. Bra att du fått en "ny partner" så ni kan prata av er med varandra. När beräknas du anlända till Sverige igen??
    Må så gott!!

    Många kramar Ewa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själva byn som är huvudort är faktiskt större än Salladan. Och kör man huvudvägen så ligger det små byar lite varstans.
      Ewa
      Jag kommer hem 31 mars. Men visst går tiden fort. Det är halvtid nu!
      Hoppas jag kan få in några arbetspass i år också. Antingen på hörslingen eller Söda BB. Hälsa tjejerna
      Kram från mig
      Karin

      Radera
  3. Skönt att det bara var nyår :)
    Förstår att du håller dig i skuggan för man blir ju mätt på att sola efter ett par veckor.
    Skönt att du håller dig borta från bussen och håller dig till mango :) Tänk vad härligt det låter, solmogen frukt till frukost <3
    Må gott och ja kärlek till dig <3
    Gun

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala