Tacksam

 
 
Ja här ligger jag och väntar på att klockan ska bli sex så jag kan hämta tvätten!
 
 
Jag inser att jag är väldigt lyckligt lottad som får uppleva det här! Och jag njuter av varje stund.
 
 
Idag har jag varit på Sairee beach. Jag ligger i skuggan under ett pinjeträd och läser. Sedan utforskade "stan" i den norra delen.
 

 
I går när vi kom hem från stranden hörde jag något som slog i marken. Nere stod skötaren och dirigerade en så jätteduktig apa som kastade ner kokosnötter från palmerna. Med vissa ljud förstod dom varann till fullo. Så smart, han snurrade runt kokosnötterna och för att kunna komma ner var han ju tvungen att trassla sig tillbaka och ta sig ner. Helt otroligt!
Så nu kanske man slipper få en nöt i skallen.
Tur att jag har hjälm när jag kör där!
 
 
Fick påhälsning häromdagen.
Den dagen hade vi fått väldigt mycket sol i nyllet. Trötta var vi så det blev hämtmat från marknaden. Gott, förutom rissoppan. Hua!!

 
Ja sedan åkte min bekant vidare. Och mina trevliga grannar åkte vidare mot  Bangkok. Så nu får jag umgås med mig själv och mina tankar ett tag igen.
Man inser så mycket när man ligger och funderar för sig själv.
Det behöver nog alla. Fast alla har inte samma möjlighet som jag. Därför är jag väldigt tacksam
Må så gott
 

Kommentarer

  1. Ja inget dumt liv du lever! Hoppas att apsnötsren är snäll till sin duktiga apa och ger den massor med bananer. Så duktig.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Oh vad skönt du har det. Njut och ta vara på tiden.
    Här hemma är det mindre kul minusgrader och sen har det snöat sen i lördags tror jag. Oh jag som inte ens tycker om vintern och snö..
    Sol & Värme härligt Karin
    Kramar från Ewa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala