Några dagar

 
Om jag nu varit till några stränder som ligger söderut så brukar jag stanna till och handla take away  och en frukt shake av den här damen och hennes dotter. Väldigt pratsamma, passar bra för mig;-) som fått en släng av social abstinens. Saknar er Marita och Kalle!
Första gången jag var där så frågade hon mig lite om ålder och familjeförhållande. Sedan lade hon fram en spegel på bordet framför mig och vände sig om.
Har inte riktigt förstått än vad hon menade. Så jag bara nickade och log. Det var säkert nåt bra, sa optimisten i mig.

 
Det här trädet fascinerar (stavas det så?) mig varje gång jag passerar det. På kvällen är det kolsvart när jag går hem då lyser jag med pannlampan på trådarna. Häftigt!! 

 
Vad är detta? Jo, ankägg! Jag tror det tog en halvtimme och en gång extra innan jag förstod var det var hon satt och skrapade på. Dom kommer i någon lera såg det ut som (hon sa det var nåt med ris)och transporteras från fastlandet. Jag gissade på allt möjligt till slut sa en thaigubbe som också blandade sig i, som en liten svan med kort hals. Donald Duck du vet! Aha!!
Det ingår tydligen i någon thaimat. Nu ska jag gå ner och pröva ikväll om jag törs;-)

 
Igår skulle jag pröva en ny beach. Denna!
Innan jag var helt nere, jisses vilka trappor, så ser jag att det finns inte tillstymmelse till skugga och stranden var liten, så jag vände om och det blev en favorit i repris.

 
Men vackert var det!

 
Hamnade på Tah Toh beach igen. Den stranden har ett fantastiskt vatten, solsängar och skugga om man så vill. Dessutom har dom god mat på serveringen. Idag fick jag sällskap av denna kisse. Han var dock inte så pratsam. Sov mest!

 
När man sedan kommer hem och har duschat av sig så lägger man sig och läser några timmar. Härom dagen hade jag hängt upp hängmattan i fel ögla så efter en stund dråsade jag ner i betongen. Så nu har jag en ömmande svanskota. Jag gjorde en "Kalle" kan man säga;-)

 
I dag var jag på Ao Leuk.
Vägen dit är inte lätt men ner kommer man. Det är värre upp, tycker jag. Så man måste ha fart och idag fick jag möte av en stor bil. Gick bra!
 Bitvis är den väldigt gropig
 och djupa spår.
Tyvärr så blåste det kraftigt idag, vilket det också har gjort de tidigare gångerna. Och då blåser det in mycket skräp! Inte min favorit. Men sköna stunder i solstolen har jag haft
 
Kramar från mig
Ha det gott

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala