Händelserikt

 
 


Det var ju det här som fanns i min tanke när jag började planera för min långa Thailandsvistelse. Lanta animal Welfare, som volontär. Häromdagen gjorde vi ett studiebesök med guidning!
Det var kanske tur att det inte blev något volontärarbete där, för jag hade nog helst sett till att få med mig allihop hem. Och det tror jag inte min hyresvärd skulle ha gillat. Hur kan människor vara så grymma mot djuren. Jag kan inte ens berätta vad jag hörde för det gör så ont i hjärtat.
 
 

Men dom piggar på sig med hjälp av fantastiska volontärer. Massor av sötnosar. Där fanns kaniner, hundar och massor av katter

 
 
Hundarna hade delats upp i olika grupper beroende på hur dominanta dom var, så varje grupp hade sin gruppledare. Här tror jag att det var Hayley som var den som bestämde.
De hade också sina seniorer som inte blivit adopterade.
 
En dag full av eftertanke och medkänsla, mycket tankar for genom huvudet efteråt när vi intog Long Beach för sol och bad
 
 
På hemväg var det marknadsdag alldeles nära hemmet. Chili av olika tycke och smak. 

 
Det här har jag lite svårt för!! Kycklingar ute i värmen bland flugor. Hua!! 

 
Men visst ser det frestande ut i nästa stund
 
 
Frukt och grönt

 
Ja, så fanns det ju det vanliga också  

 
I tisdags var det då dags för veckans höjdpunkt. Vi  hämtades upp klockan 8.30 vid huvudgatan och plockade upp folk på väg till stranden
 
Fyra öar med snorkling
 

 
 
Första snorklingen. Tänk att det finns så mycket liv under vattnet!

 
 
Koh Kradan med lunchuppehåll och tid för snorkling
 
 
 
 
 
Emerald Cave. Vi simmar med en guide 80 meter i en kolsvart bergstunnel och kommer in i en lagun med alldeles ljusgrönt vatten


 
Man tror att man kommit till Edens lustgård, så vackert är det. En otrolig grönska!
 
 
 
 
Ja, så här brukar kvällarna sluta. Streetfood i Saladan. Jag har nog aldrig ätit så mycket god mat ute utan att ha suttit på restaurang. Här får vi låna tuktuken och sitta i när vi äter. Där på gatan träffar man oftast mycket trevliga människor som precis som vi gillar detta sättet att äta. Ofta så är det folk som precis som jag varit här länge.
 
 
Nu åker mina goa reskamrater hem och jag fortsätter till Koh Jum
 
 


Kommentarer

  1. Men vad roligt att snorkla. Det har jag aldrig gjort!

    Det finns mycket grymhet i vår värld :-(

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala