Koh Lanta, lite Old town, Same,same och Caste away

 
Lite blandat idag. Vi rör oss smidigt med våra moppar. Same, same but different är en favorit. Både för att det är en mysig restaurang och stranden är ljuvlig. Ligger ganska långt söderut. Men det är härligt att sitta på moppen och få lite vind i håret. Skönt!!

 
Vi beställde fish and chips. Den var inte som andra man ätit, men så god! Och lite nyttigare än vanligt, tror vi!

 
Dagen därpå blev det Old Town som också fick sitt årliga besök. Där var den årliga festivalen. Det hade vi ingen aning om för då kunde vi åkt dit på kvällen, då det är tusentals människor där. Nu var det lugna gatan och många förberedde sig för sista festivalkvällen.
Bilden, mina vänner, föreställer INTE en grillad hund INTE heller en människa;-) som några trott på fb. Utan en spädgris som förbereddes inför kvällen. Vi var nog mest fascinerade av anordningen med cykeldäcken som vevade runt det hela.
 
Man tager vad man haver sa Kajsa varg 

 
Här blir det också ett årligt besök med en mangoshake, förstås

 
Old Town är ju ett väldigt speciellt ställe. Ser ut lite som en gammal vilda western stad med sina sneda och vinda träkåkar.
De flesta restauranger är på träpålar ute i vattnet.

 
Piren eller hamnen kan man kanske kalla den för.
 
 
Babben och jag skojar till det hela lite. Det blev inget hattköp;-)

 
Men en ny väska blev det häromkvällen. Den gamla jag köpte förra året var helt utsliten.

 
Igår em var vi på Klong dao. Otroligt stora vågor, lite otäckt men spännande. Vi fick också lite massage innan vi begav oss hem.

 
Ifall man skulle få för sig!

 
Döm om vår förvåning när vi kom hem hade de varit och städat och tillverkat söta små krabbor av handdukar. Hade ingen aning om att de skulle komma och städa. Alla pryttlar var fint ordnade i badrummen och köket. Hade vi vetat att de skulle komma och städa hade vi väl städat lite innan;-). Vi är ju trots allt pensionärer alla!

 
Helen och Edwin fick naturligtvis ett vackert svanpar.

 
Kvällen avslutades på Caste away, som serverar den bästa nachos jag vet.
Vi ska ta oss dit idag, till Long beach. Blir nog lunch och bad där.
 
Det var meningen att vi skulle åka till Krabi idag, men vi tar det imorgon. Vi var lite sent ute för att köpa bussbiljetter i går kväll. Så nu har jag bett Bambi ordna biljetter till imorgon. Så det blir nog en heldag där. Och förlängning av mitt visum. Nu har jag hittat fotot och pengar har jag, så nu jäklars. Annars får jag väl bli kvar här!!
Nej, nu börjar hemlängtan ge sig till känna. Ska bli skönt att komma hem. Men det är fortfarande väldigt mysigt här. Särskilt eftersom jag har trevligt sällskap. 
 
Sista stoppet för mig innan hemgång blir Koh jum. Dit jag åker den 23 mars. Hemma igen 31 mars!
 
Nu till Long beach för sol och bad

Kommentarer

  1. Vilken underbar blogg!
    Det känns som att vara där!
    Glöm inte att ni kan bo gratis i huset under lågsäsong.
    Kram och njut av den sista tiden i Thailand. .

    SvaraRadera
  2. Snygg hatt, passade dig som handsken om man kan säga så. Det låter väldigt frestande med all god mat.Fiffig anordning med cykeln o grillning.
    Strålande sol idag ca 15 grader, i söndags som var hade folk tagit ut sina "brassestolar" med kaffekorg. Kramar Ewa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Boul igen

Ingen bra början

Fyra mil norr om Uppsala